Protokół z XXV sesji Rady Miejskiej

Protokół Nr XXV/09

 

z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 9 czerwca 2009 r.

która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego 

w Knyszynie w godz. 1430 - 1600 pod przewodnictwem

Przewodniczącej Rady Miejskiej w Knyszynie

- Pani Ireny Wysockiej  

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej otworzyła obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady XXV sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdziła, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 12 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokółu).

Po otwarciu pkt. 2” Przedstawienie porządku obrad” Przewodnicząca przedstawiła proponowany porządek obrad. Kontynuując Przewodnicząca poinformowała, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Przewodnicząca zwrócił się z zapytaniem czy są propozycje zmian do porządku obrad. Ze strony Rady uwag i propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono. Przewodnicząca zaproponowała aby punkt 8 przyjęcie protokołu z XXIV sesji Rady przełożyć na kolejną sesję z uwagi na to, iż ubiegłym tygodniu protokół nie był jeszcze dostępny i radni nie mieli możliwości zapoznania się z nim. Innych uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono. w zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 12 radnych a oto jego treść:        

1.       Otwarcie obrad XXV sesji Rady Miejskiej.

2.       Przedstawienie porządku obrad.

3.       Interpelacje i wnioski radnych. 

4.       Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.

5.       Podjęcie uchwał w sprawach:

a)      wyrażenia zgody na zawarcie przed Komisją Regulacyjną w Warszawie ugody w przedmiocie nieodpłatnego przekazania nieruchomości niezabudowanej położonej w Knyszynie na rzecz Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w zamian za zrzeczenie się przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich z siedzibą w Warszawie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń w stosunku do Gminy Knyszyn,

b)      wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2010 roku,

c)       zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2008 rok,

d)      udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Monieckiemu na dofinansowanie inwestycji drogowych na terenie Gminy Knyszyn,

e)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

f)        określenia środków z budżetu gminy planowanych na realizację programów operacyjnych

g)      stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego   

6.       Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych. 

7.       Wolne wnioski.

8.       Zakończenie obrad.

 

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad.

Interpelacje i wnioski ze strony Rady zgłosili:

r. J. Bielski

zwrócił się z pytaniem czy na ul. Legionowej w bieżącym roku będzie wykonany chodnik po jednej stronie.

- na ul. Szkolnej przy bloku nr 5 są do wycięcia dwie topole podobno są jakieś problemy z wycinką tych drzew. Jeden konar z topoli obłamał się na piaskownicę te drzewa zagrażają bezpieczeństwu dzieci bawiących się w piaskownicy jak i mieszkańcom        

r. J. Andraka:

- kiedy nastąpi wytyczenie drogi koło P. Wardacha

r. M. Wojtulewicz:

- zwróciła się z pytaniem o termin wykonania chodnika (drugiej strony) na ul. Nowej

- zwróciła się z pytaniem o wykonanie drogi w Nowinach Kasjerskich od leśniczówki przy posesji P. Rutkowskich, P. Malinowskich czy ktoś sprawdził, co tam było podsypane. Zwróciła się następnie o przedstawienie protokołu z odbioru tych prac i jaki koszt poniesiono.

- od tygodnia na ul. Grodzieńskiej wisi kabel na drutach. Zwróciła się z pytaniem czy my tutaj mamy gospodarza czy ktoś się tym zainteresuje.

- poinformowała, iż w ubiegłym tygodniu zgłosiła sprawę uporządkowania niezamieszkałych posesji najpierw u Kierownika ZGKiM, który skierował ją do Urzędu konkretnie do P. Cylwika P. Cylwik sporządził notatkę i na razie nic w tej sprawie się nie dzieje. W roku ubiegłym ta sprawa była poruszana kilkukrotnie, coś ustalano a pozostało tak jak było. Dodała, iż zwracała się też o wykoszenie i zrobienie porządku na placu zabaw jak i placu targowicy również bez skutku. Zwróciła się z pytaniem co w tych sprawach będzie poczynione.

Innych interpelacji i wniosków ze strony Rady nie zgłoszono. Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

 

Do pkt. 4

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad. Następnie udzieliła głosu Burmistrzowi.

Burmistrz przedstawił następujące informacje z bieżącej działalności gminy za okres między sesjami:

- od 10 czerwca rozpoczną się prace geodezyjne a od 15 czerwca rozpoczną się prace związane z modernizacją Osiedla Zygmunta Augusta. Termin realizacji do 30 września 2009 r . Prace rozpoczną się na ul. Jagiełły od wykonania kanału burzowego.

- trwają prace przy modernizacji drogi gminnej Guzy – Kalinówka Kościelna. W dniu 9 czerwca rozpoczęto lanie emulsji. Termin wykonania inwestycji do 30 czerwca 2009 r. Dodatkowo będą wykonane zjazdy na skrzyżowaniu tak jak to było zgłaszane w dniu wczorajszym na posiedzeniu Komisji.

- Podpisano umowy na wykonanie wtórnika i dokumentacji na asfaltowanie drogi Czechowizna do drogi Knyszyn – Mońki.

- uzgodniono warunki wykonania dokumentacji technicznej wraz z podkładami geodezyjnymi na Osiedle Niepodległości w Knyszynie. Termin wykonania do 30 września br. Podpisano również porozumienie ze Starostą Monieckim na wykonanie dokumentacji ul. Polnej.

- wykonano podsypanie i równanie drogi do wsi Grądy.

- wykonano odcinek chodnika na ul. Goniądzkiej w Knyszynie

- trwają prace przy wykonaniu chodnika na Placu Jana Pawła II.

- W najbliższym czasie powiat ma rozpocząć prace przy przebudowie chodników w Rynku od ul. Grodzieńskiej do Starodwornej oraz od ul. Tykockiej do Kościoła

- Trwa ocena wniosku na modernizację sali widowiskowej KOK w Knyszynie oraz na remont domu na ul. Kościelnej po P. Piaseckiej.

- Trwają intensywne konsultacje dotyczące zagospodarowania odpadów stałych w woj. podlaskim. Odbyło się kilka spotkań. w pierwszej wersji Knyszyn przydzielono do Sokółki. Gmina Knyszyn, Krypno, Jasionówka opowiadały się za Białymstokiem z uwagi na bliższą lokalizację. Obecnie wskazywana jest opcja przydzielenia gminy Knyszyn do Augustowa, ale tam rozpoczęły się już protesty. Brane jest również pod uwagę Grajewo. W najbliższych dniach odbędą się kolejne spotkania konsultacyjne. Jest to bardzo ważny problem w skali całego województwa gmina Knyszyn jest w o tyle dobrej sytuacji, że przez najbliższe lata może jeszcze użytkować swoje wysypisko, ale w niektórych gminach przynajmniej na dzisiaj działalność ich wysypisk ma się kończyć z dniem 31 grudnia 2009 r.

- na ukończeniu są konsultacje w sprawie przebiegu sieci kanalizacyjnej na ul. Tykockiej, Obozowej i bez nazwy.

- w dniach 29-30 maja odbył się festyn pod nazwą „Teraz rodzina” . Dla dzieci przygotowano szereg gier i zabaw. Zwieńczeniem festynu była wspólna zabawa taneczna.

- jesteśmy w trakcie realizacji projektu „Śpiewająca Polska”. W dniu 8 czerwca 2009 r. na VI Wojewódzkim Przeglądzie chórów szkolnych nasza młodzież zdobyła nagrodę główną.

- trwają przygotowania do sporządzenia dokumentacji na zagospodarowanie ul. Rynek. W następnym tygodniu odbędzie się spotkanie między innymi z udziałem konserwatora zabytków. Ta dokumentacja będzie przygotowana do dokumentacji składane wspólnie z gminami: Krypno, Jasionówka, Dobrzyniewo do leader plus, rozstrzygnięcie tych wniosków na dzisiaj podawany jest termin do 30 września bieżącego roku.

Pytań ze strony Rady do przedstawionych informacji nie zgłoszono.

Przewodnicząca zamknęła punkt 4 porządku obrad.

 

Do pkt. 5

Przewodnicząca otworzyła punk 5 porządku obrad.                          

                            

a)      wyrażenia zgody na zawarcie przed Komisją Regulacyjną w Warszawie ugody w przedmiocie nieodpłatnego przekazania nieruchomości niezabudowanej położonej w Knyszynie na rzecz Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w zamian za zrzeczenie się przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich z siedzibą w Warszawie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń w stosunku do Gminy Knyszyn,

Burmistrz przedstawił Radzie mapę sytuacyjną przedstawiającą przedmiotową nieruchomość. Poinformował, iż na wspomnianej działce znajdowała się synagoga. Gmina Żydowska zwracała się o jeszcze inne bliżej nie określone nieruchomości. Tą uchwałą zamyka się sprawę dochodzenia przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich jakichkolwiek roszczeń od Gminy Knyszyn.

 

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawiewyrażenia zgody na zawarcie przed Komisją Regulacyjną w Warszawie ugody w przedmiocie nieodpłatnego przekazania nieruchomości niezabudowanej położonej w Knyszynie na rzecz Związku Gmin Wyznaniowych Żydowskich w zamian za zrzeczenie się przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich z siedzibą w Warszawie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń w stosunku do Gminy Knyszyn.              

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych .
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXV/157/09).

 

b)      wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2010 roku,

Burmistrz poinformował, iż na podstawie ustawy o funduszu sołeckim powstała możliwość od 2010 roku wyodrębnienie w budżecie gminy środków z przeznaczeniem na fundusz sołecki. Z wyliczeń wynika, iż w przypadku naszej gminy będzie to kwota około 102 tys. zł. W gminie Knyszyn jest 14 sołectw. I w przypadku najmniejszego sołectwa Nowiny Zdroje będzie to kwota około 4800 zł a największego Zofiówka kwota około 10400 zł. Na pozostałe sołectwa będzie to kwota od około 5 tys. do 8 tys.

Decyzję każdego roku o utworzeniu funduszu na rok przyszły będzie podejmowała Rada.

Po rozliczeniu wydatkowanych środków dodatkowo można będzie ubiegać się o zwrot w części od 10% do 30% wykonanych wydatków, środki te mają pochodzić z budżetu państwa. Zasady i kryteria ubiegania się o zwrot środków nie zostały jeszcze określone. Dodał, iż może też i dlatego wato by było z tego skorzystać. Następnie Burmistrz zapoznał z procedurą oraz harmonogramem składania i rozpatrywania wniosków.

Przewodnicząca otworzyła dyskusję.

P. A. Snarski sołtys wsi Czechowizna stwierdził, iż sprawa funduszy sołeckich była przedstawiana na Zjeździe Krajowym Sołtysów w którym uczestniczył. Dużo gmin jest tym zainteresowana. W części gmin już taka forma funkcjonuje od pewnego czasu. Dodał, iż jego zdaniem warto spróbować jeżeli sołtysi oraz sołectwa wykazałyby się to taki fundusz mógłby funkcjonować w latach następnych. Na wsi jest mało inicjatywy natomiast taki fundusz stwarza możliwości wykazania się zrobienia czegoś dobrego dla wsi a tym samym dla gminy.

Przewodnicząca poinformowała, iż na posiedzeniu wspólnym Komisji radni opowiedzieli się również za utworzeniem funduszu sołeckiego.

Pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono.

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w 2010 roku,

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych .
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXV/158/09).

                           

c)       zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2008 rok,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Knyszyńskiego Ośrodka Kultury za 2008 rok,

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych .
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXV/159/09).

 

d)      udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Monieckiemu na dofinansowanie inwestycji drogowych na terenie Gminy Knyszyn,

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Monieckiemu na dofinansowanie inwestycji drogowych na terenie Gminy Knyszyn

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych .
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXV/160/09).

 

e)      dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 rok

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2009 rok

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych .
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXV/161/09).

 

 

f)        określenia środków z budżetu gminy planowanych na realizację programów operacyjnych

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia środków z budżetu gminy planowanych na realizację programów operacyjnych

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych .
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXV/162/09).

 

g)      stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.   

                             

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za projektem uchwały głosowało 12 radnych .
W głosowaniu udział wzięło 12 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XXV/163/09).

Przewodnicząca zamknęła punkt 5 porządku obrad.

 

Do pkt. 6

Przewodnicząca otworzyła punkt 6 porządku obrad. Następnie udzieliła głosu Burmistrzowi.

Burmistrz udzielił następujących odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych:

r. J. Bielskiemu:

- wykonanie chodnika na ul. Legionowej

w miarę możliwości i posiadanych środków wskazane jest wykonanie (przebudowa) chodnika po jednej stronie ulicy.

- wycinka 2 topoli przy ul. Szkolnej.

Sprawa od strony prawnej jest załatwiona. Uzgodniono to z przedstawicielem konserwatora zabytków z uwagi na to, iż te drzewa rosną w obrębie strefy konserwatorskiej i te drzewa są przeznaczone do wycinki. Jest natomiast problem z wycinką drzew ponieważ ZGKiM odmówił wykonania tej usługi ponieważ pracownik, który ma uprawnienia przebywa na urlopie. Niemniej jednak w ciągu najbliższych dni oba te drzewa zostaną usunięte.                  

r. J. Andraka:

-  wytyczenie drogi koło P. Wardacha

Wytyczenie drogi zostało zlecone. Rzeczywiście trwa to dość długo. Dokumenty – mapy zwrócił poprzedni geodeta około 3 tygodni temu. Prace zostały zlecone dla kolejnego geodety P. Marcinkiewicza, który w tym roku wykonał już dwa wytyczenia we wsi Guzy i Wojtówce, na ukończeniu jest wskazanie granic działki we wsi Grądy i następne w kolejności jest wskazanie granic na drodze we wsi Jaskra koło P. Wardach w obrębie wspomnianego przez radnego przepustu bo raczej na pozostałym odcinku przebieg tej drogi nie budzi zastrzeżeń.

r. J. Andraka zauważył, iż chodzi o szerokości pasa drogowego tej drogi koło P. Wardacha od szosy do pierwszego zakrętu ponieważ w tej chwili jak przejeżdża jeden ciągnik to drugi musi czekać ponieważ nie ma możliwości minięcia się na tej drodze. Te prace należy wykonać w ciągu tygodnia ponieważ zbliża się okres sianokosów i rolnicy zaczną intensywnie korzystać z tej drogi.

Burmistrz wyjaśnił, iż tych prac zgodnie z procedurami nie da się załatwić w ciągu miesiąca.

r. J. Andraka stwierdził, iż ta odpowiedź nie zadawala go.

P. M. Wojtulewicz:

- wykonanie chodnika na ul. Nowej.

W roku bieżącym nie jest planowana przebudowa chodnika – drugiej strony na ul. Nowej.

- droga za leśniczówka w Nowinach Kasjerskiach w kierunku posesji P. Malinowskich.

Pracownik zajmujący się sprawami dróg przebywa obecnie na urlopie, ale z tego co jest wiadomym Burmistrzowi to żadne pracy na tej drodze nie były wykonywane, a jeżeli już to ta droga była tylko porównana i nie wydatkowano z tego tytułu żadnych środków. Droga ta wymaga profilowania i podsypania i w trakcie roku te prace zostaną wykonane.

- zwisający kabel na drutach na ul. Grodzieńskiej.

Pani radna do tego pytania dodała komentarz czy jest gospodarz czy go nie ma. Dotychczas nikomu Burmistrz nie odmówił czy to radnemu czy sołtysowi jeżeli zgłosił jakąś sprawę czy wniosek. Tak samo do Pani jak i moich obowiązków należy powiadomić odpowiednie służby jeżeli coś takiego ma miejsce. Jak radna słusznie zauważyła tą ulicą przejeżdża bardzo dużo osób i do tej pory nikt tego nie zauważył. W dniu jutrzejszym odpowiednie służby zostaną o tym powiadomione. 

- porządkowanie posesji.

W przyszłym tygodniu odbędzie się przegląd czystości i porządków przy posesjach na terenie Knyszyna. Po takim przeglądzie mieszkańcy otrzymają pisma z wyznaczonym terminem do sprzątnięcia taka lista trafi również do dzielnicowego. Dzielnicowy to sprawdzi i ewentualnie jeżeli nie będzie gdzieś sprzątnięte wyznaczy termin na sprzątniecie, a w konsekwencji będzie mógł ukarać mandatem. W przypadku kilku posesji gdzie są problemy z ustaleniem właścicieli prace zostaną zlecone dla ZGKiM i Zakład sprzątnie te posesje.

- sprzątniecie placu zabaw, targowicy.

Jeżeli chodzi o plac zabaw to gmina zleca i płaci ZGKiM za sprzątniecie trudno, co kilka dni to sprawdzać. Cześć pracowników Zakładu przejeżdża tam codziennie i jakaś współpraca powinna być. Natomiast plac targowicy został dawno temu przekazany ZGKiM. Zakład z tytułu pobieranych opłat czerpie cześć dochodów. Przyznaję tutaj radnej całkowicie rację miejscami na targowicy trawa sięgała stołów. Ten teren powinien być należycie sprzątnięty i Pan Kierownik powinien się tym zająć i tego dopilnować.

Głos zabrał P. J. Romanowicz, który zwrócił się o odrobinę wyrozumiałości jeżeli chodzi o koszenie trawy w tym roku z uwagi na specyficzne warunki. Na wykoszenie czeka Przedszkole, Rynek w jednym miejscu kończą się prace i trzeba zaczynać od nowa po tych opadach tak jest. W roku ubiegłym targowica była sprzątnięta i wykoszona.    

r. J. Andraka powrócił do sprawy wytyczenia drogi we wsi Jaskra stwierdził, iż wniosek taki zgłasza już od trzech lat i teraz słyszy, iż przesunęła się kolejność wykonano prace w jednym miejscu w drugim natomiast droga w Jaskrze nadal została nie wytyczona. Jeżeli ta droga nadal będzie pomijana zgłosi taki wniosek aby wszyscy radni pojechali zobaczyli, co się z tą drogą dzieje.

r. A. Klimowicz przypomniał również o konieczności wytyczenia drogi na kol. Zofiówka.

Burmistrz wyjaśnił, iż zarówno jedna jak i druga droga była zlecona dla geodety Pana Łukaszuka, który tego nie wykonał i teraz zwrócił dokumentację. Obecny wykonawca P. Marcinkiewicz po otrzymani tej dokumentacji jako pierwszą będzie robił drogę we wsi Jaskra a jako kolejną drogę we wsi Zofiówka.

r. A. Klimowicz zwrócił się z pytaniem do Kierownika ZGKiM, co dalej będzie z wysypiskiem nieczystości we wsi Zofiówka.

P. J. Romanowicz w odpowiedzi poinformował, iż wzorem lat poprzednich to wysypisko będzie  uprzątnięte przez spycharkę.

r. J. Andraka stwierdził, iż Rada jakiś czas temu przeznaczyła środki na zakup koparko – sycharki dla ZGKiM minie rok i te środki zostaną niewykorzystane. Należy więc te środki cofnąć i przeznaczyć na jakąś drogę.

P. J. Romanowicz stwierdził, iż w sprawie zakupu sprzętu rozmawiał z firmą w miejscowości Żary. Firma ta zajmuje się renowacją i serwisem sprzętu. Dysponują koprko-spycharką Ostrówek z 1999 r. a więc najnowszą z przebiegiem 5 tys. motogodzin. Zawarto z nimi ustną umowę, że firma wykona remont tej koparki do kwoty 45 tys. zł netto. My pojedziemy ocenimy czy ta koparka spełnia nasze oczekiwania jeżeli tak to Zakład dokona zakupu.

r. J. Bielski stwierdził, iż jego zdaniem to będzie wielka głupota nawet jeżeli tą koparkę do Żar pojedziemy tylko oglądać. Dokładając kwotę 45 tys. zł do Ostrówka, który posiada Zakład to ten sprzęt będzie jak nowy.

Przewodnicząca zakończyła dyskusję na ten temat, dodała, iż Rada przeznaczyła na ten cel środki i rolą Kierownika Zakładu jest aby ten sprzęt jak najszybciej zakupić. Rada zaczeka do kolejnej sesji. Skoro ten zakup do tej pory nie nastąpił to znaczy, że Zakład może funkcjonować bez tego sprzętu.

Przewodnicząca zamknęła punkt 6 porządku obrad.

 

Do pkt. 7

 

Przewodnicząca otworzyła punkt 7 porządku obrad. Wolne wnioski:

Przewodnicząc zwróciła się z pytaniem, co będzie ze starymi płytkami z chodników na Osiedlu Z. Augusta. Pytają się mieszkańcy czy będzie możliwość ich zakupu za drobną odpłatnością.

Burmistrz w odpowiedzi poinformował, iż  część płytek będzie przeznaczonych na wykonanie chodnika we wsi Grądy oraz remont chodnika w m. Knyszyn Zamek. Natomiast pozostałe w jakiejś formie będą dostępne dla mieszkańców np.: na podstawi podań. Jeżeli chodzi o krawężniki to  mieszkańcy mogą go pozyskiwać nieodpłatnie. Jeżeli chodzi o trelinkę z wjazdów to będzie przeznaczona na ułożenie wjazdu na stadion.

Przewodnicząca zwróciła się do Kierownika się ZGKiM w sprawie wywozu nieczystości stałych w ostatnim okresie  jest wiele skarg na temat do Przewodniczącej np.: że w ciągu 3 miesięcy pojemniki są nie wywożone a w każdym miesiącu są obciążeni za wywóz jednego pojemnika, po prostu, że pobiera się opłaty za to, co nie zostało przez ZGKiM wykonane. Mieszkańcy przychodząc mówią, że Zakład podpiera się uchwała Rady Miejskiej, że to Rada ustaliła te zasady. Dodała, iż nie przypomina sobie aby Rada ustalała opłatę za częstotliwość wywożenia tych pojemników owszem Rada zajmowała się ustaleniem stawki za wywóz pojemnika.

P. J. Romanowicz – Kierownik ZGKiM w odpowiedzi stwierdził, iż nikt Rady nie obciąża,  że jest taka a nie inna procedura po prostu trzeba było skończyć z fikcją. Umów na wywóz nieczystości jest zawartych ponad 500 z tym, że realizowanych znacznie mniej. Część umów było zawartych tylko po to, że ma się podpisaną umowę z Gospodarka Komunalną na wypadek kontroli. Ta umowa praktycznie nie była realizowana. Zawierając umowę określa się np.:  wywóz nieczystości raz w miesiącu i to realizujmy. Jeżeli komuś to nie odpowiada niech zawrze umowę na wywóz nieczystości raz na dwa trzy miesiące i wówczas śmieciarka nie będzie podjeżdżać co  miesiąc do danej nieruchomości. Jeżeli pojemnik zostanie zapełniony wcześniej mogą to zgłosić telefonicznie i wówczas będzie on zabrany wcześniej. Nie ma takich ludzi, którzy nie mają odpadów komunalnych, ci którzy maja fikcyjne umowy wywożą najczęściej nieczystości albo do lasu albo jak tutaj w Rynku do koszy w parku. W ostatnim okresie 16 osób rozwiązało umowy na wywóz nieczystości stałych w tym okresie 14 osób zawarło umowy z klauzulą, że raz w miesiącu pojemnik będzie wywożony i nawet gdyby taki pojemnik nie był wywieziony kontrahent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wywóz jednego pojemnika w miesiącu. Zgodnie z uchwałą jak i innymi przepisami mieszkańcy nie powinni własnym transportem wywozić odpadów komunalnych na wysypisko mogą to tylko zrobić w takich przypadkach kiedy nie są to odpady komunalne np.: gruz, przedmioty o dużych gabarytach. Odpady komunalne powinien wywozić uprawniony do tego organ, organ który ma na to pozwolenie.

r. J. Bielski stwierdził, iż ten przepis o zakazie wywozu nieczystości na wysypisko własnym transportem jest bezsensowny ponieważ dużo ludzi mając własny transport korzysta  z tej formy. Na wysypisku jest pracownik, który wystawia rachunek za przywiezione nieczystości i jest to chyba dobre rozwiązanie.               

Innych wniosków i uwag nie zgłoszono. 

 

Przewodnicząca zamknęła punkt 7 porządku obrad.                           

 

 

Do pkt. 8

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodnicząca zakończyła obrady XXV sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                         Przewodniczący Rady Miejskiej

      

                                                                                           Irena Wysocka  

                                                                                                     

      

Metryka strony

Udostępniający: Sekretarz Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2010-01-11

Data modyfikacji: 2014-12-17

Opublikował: Urszula Marta Marta Puławska

Data publikacji: 2010-01-11