Kontrola w ZGKiM w 2009 r
PROTOKÓŁ
z kontroli przeprowadzonej w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie (zwany w dalszej części protokołu ZGKiM), ul. Rynek 39, w dniach od 19.02.2009 r. do 06.03.2009 r., przez: Roberta Kondrakiewicza (Sekretarza Gminy Knyszyn), na podstawie upoważnienia Nr 3/2009 Burmistrza Knyszyna z dnia 18.02.2009 r.,
I. ZAKRES KONTROLI
1) Sprawy administracyjno - gospodarcze
II. CHARAKTERYSTYKA KONTROLOWANEJ JEDNOSTKI
ZGKiM jest zakładem budżetowym gminy Knyszyn powołanym Uchwałą Nr XVIII/72/91 Rady Miasta i Gminy w Knyszynie z dnia 27 grudnia 1991 roku. ZGKiM posiada NIP 546-00-01-274 nadany przez Urząd Skarbowy w Mońkach, REGON 050436359. Siedziba ZGKiM znajduje się w Knyszynie, przy ul. Rynek 39.
Kierownikiem ZGKiM jest Pan Jan Edward Romanowicz, który sprawuje tę funkcje od dnia 3 grudnia 2007 r. Powierzenie tego stanowiska nastąpiło w drodze konkursu przeprowadzonego przez Urząd Miejski w Knyszynie
Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielali:
- Jan Edward Romanowicz – Kierownik ZGKiM,
- Barbara Kudzinowska – Główny Księgowy ZGKiM,
- Ilona Barbara Mosiejewska – Referent ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej.
oraz inni pracownicy w miarę zachodzących potrzeb.
III. STATUT
Aktualny Statut ZGKiM nadano w dniu 27 kwietnia 2006 r. Uchwałą Nr XXIX/208/06 Rady Miejskiej w Knyszynie.
Podstawowym zadaniem ZGKiM jest świadczenie usług komunalnych i mieszkaniowych, a w szczególności:
1) Zarządzanie oraz administracja komunalnym zasobem mieszkaniowym,
2) Zarządzanie gminną siecią wodociągowo – kanalizacyjną, a w szczególności obsługa eksploatacyjna i techniczna, przekazanych w użytkowanie urządzeń, budowa, modernizacja sieci, zapewnienie dostawy wody i odprowadzenia ścieków,
3) Utrzymanie zieleni na terenie gminy Knyszyn,
4) Utrzymanie czystości oraz wywóz nieczystości stałych i płynnych,
5) Utrzymanie i eksploatacja składowisk odpadów komunalnych,
6) Dowóz dzieci do szkół na terenie gminy Knyszyn,
7) Prowadzenie targowiska i szaletów miejskich,
8) Zarządzanie gminną siecią drogową, a w szczególności obsługa eksploatacyjna i techniczna dróg, budowa i modernizacja sieci drogowej wraz z infrastrukturą drogową,
9) Innych usług z zakresu użyteczności publicznej.
IV. REGULAMIN ORGANIZACYJNY
§ 8 ust. 1 Statutu ZGKiM mówi: „Wewnętrzną organizację ZGKiM oraz szczegółowy zakres działania, podział czynności i odpowiedzialności pracowników określa Regulamin organizacyjny zakładu przyjmowany przez Kierownika ZGKiM”. Do chwili obecnej nie został opracowany Regulamin Organizacyjny ZGKiM.
V. REGULAMIN PRACY
Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 Kodeks pracy¹ (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) nie wprowadza się regulaminu pracy wówczas, gdy pracodawca zatrudnia mniej niż 20 pracowników. Poniżej przedstawiono stan zatrudnienia w ZGKiM w okresie styczeń 2008 – styczeń 2009.
Lp. | Miesiąc | Stan zatrudnienia |
1 | Styczeń 2008 | 19 |
2 | Luty 2008 | 19 |
3 | Marzec 2008 | 19 |
4 | Kwiecień 2008 | 18,666 |
5 | Maj 2008 | 17,333 |
6 | Czerwiec 2008 | 17 |
7 | Lipiec 2008 | 17 |
8 | Sierpień 2008 | 17 |
9 | Wrzesień 2008 | 17 |
10 | Październik 2008 | 17,666 |
11 | Listopad 2008 | 18,666 |
12 | Grudzień 2008 | 20 |
13 | Styczeń 2009 | 20 |
W grudniu 2008 oraz styczniu 2009 zatrudnienie w ZGKiM wynosiło 20 pracowników. W związku z zatrudnieniem 20 pracowników zachodzi obowiązek opracowania i wprowadzenia Regulaminu Pracy w ZGKiM. Kierownik ZGKiM jest w trakcie opracowywania regulaminu pracy.
VI. ZAKŁADOWY FUNDUSZ ŚWIADCZEN SOCJALNYCH
Zarządzeniem wewnętrznym Nr 3/04 Burmistrza Knyszyna dnia 22 października 2004 r. zatwierdzony został regulamin gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla Urzędu Miejskiego w Knyszynie, Knyszyńskiego Ośrodka Kultury w Knyszynie, Przedszkola w Knyszynie, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie, Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie.
ZGKiM podpisał w dniu 29 stycznia 2009 roku z Urzędem Miejskim w Knyszynie umowę na wspólną działalność socjalną (zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.).
ZGKiM dokonał w 2008 r. – zgodnie z zapisami ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych – odpisu podstawowego na rachunek bankowy funduszu.
VII. ŚRODKI OCHRONY INDYWIDUALNEJ. ODZIEŻ I OBUWIE ROBOCZE
Zarządzeniem wewnętrznym Nr 2/01/08 Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Knyszynie z dnia 1 stycznia 2008 r. określone zostały sposoby zaopatrzenia pracowników w odzież i obuwie robocze, środki czystości oraz zasady gospodarowania mieniem.
Środki ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze w 2008 roku – dla pracowników stałych - były wydawane zgodnie z w/w zarządzeniem. Dla pracowników okresowych nie wydawano środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia roboczego. Nie wypłacano ewentualnie ekwiwalentu.
Środki ochrony osobistej były wydawane zgodnie z zarządzeniem.
VIII. URLOPY
W ZGKiM opracowany został plan urlopów – dokument, w którym uwzględniono wszystkie przewidywane w 2008 r. urlopy. Plan urlopów został podany do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie ZGKiM.
Plan urlopów w ZGKiM nie był przestrzegany.
Urlop niewykorzystany przez pracownika w roku kalendarzowym, w którym nabył do niego prawo, powinien zostać udzielony najpóźniej do końca pierwszego kwartału następnego roku kalendarzowego, czyli do 31 marca następnego roku
Poniżej przedstawiono zestawienie zaległego urlopu pracowników ZGKiM
Lp. | Nazwisko i imię | Stan urlopów | |
1 | Anszczak Jan | 2007 | 2008 |
2 | Cimoch Andrzej |
| 18 |
3 | Dzięgielewski Jan |
| 15 |
4 | Filipczuk Celina |
| 1 |
5 | Grelecki Karol |
| 5 |
6 | Hryniewicki Janusz Jerzy |
| 23 |
7 | Mnich Tadeusz | 1 | 26 |
8 | Bielski Jerzy |
| 13 |
9 | Zalewski Tadeusz |
| 12 |
10 | Kudzinowska Barbara |
| 4 |
11 | Mosiejewska Ilona |
| 4 |
12 | Romanowicz Jan Edward |
| 16 |
13 | Purta Stanisław |
| 18 |
14 | Bukrym Leszek |
| 14 |
15 | Snarski Wiesław |
| 8 |
16 | Piasecki Witold |
| 2 |
17 | Rafałowski Andrzej |
| 5 |
Stan na 31 stycznia 2009 r.
IX. WYNAGRODZENIA PRACOWNIKÓW ZGKIM A ZAPISY UCHWAŁY NR 80/08 RADY MIEJSKIEJ W KNYSZYNIE
Uchwałą Nr 80/08 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 31 marca 2008 roku w sprawie uzgodnienia wartości jednego punktu do sporządzenia tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego oraz najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych w gminnych samorządowych jednostkach organizacyjnych gminy Knyszyn ustalono:
- najniższe wynagrodzenie zasadnicze w I kategorii zaszeregowania do określenia tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego w wysokości 750 zł..
- wartość jednego punktu do ustalenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników ZGKiM w wysokości 4 zł.
W wyniku analizy wynagrodzeń zasadniczych pracowników ZGKiM stwierdzono, iż wynagrodzenia te są zgodne z zasadami określonymi w Uchwale Nr 80/08 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 31 marca 2008 roku z uwzględnieniem art. 3 ust. 5 Rozporządzenia Rady Ministrów dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego tj. „Wysokość miesięcznych kwot wynagrodzenia zasadniczego może być wyższa lub niższa od ustalonych w sposób, o którym mowa w ust. 3, nie więcej jednak niż o 10 %. Podwyższenie lub obniżenie nie więcej niż o 10 % nie dotyczy najniższego wynagrodzenia zasadniczego”
X. AKTA SPRAW. ARCHIWIZACJA
Przedmiotem kontroli w w/w punkcie były następujące zagadnienia:
- terminowość załatwiania spraw,
- wykonywanie czynności techniczno – kancelaryjnych i prowadzenie dokumentacji biurowej,
- przestrzeganie przepisów KPA oraz instrukcji kancelaryjnej.
Badaniom kontrolnym poddano następujące teczki aktowe:
a) Zgkim 7060 – Wysypiska śmieci – utrzymanie, eksploatacja i utylizacja
b) Zgkim 5220 – Współdziałanie z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości
c) Zgkim 2325 – Paliwo
W wyniku przeprowadzonych badań kontrolnych stwierdzono:
Ad a)
- Prawidłowy opis teczki aktowej (tj. prawidłowa nazwa jednostki i komórki organizacyjnej, prawidłowa kategoria archiwalna, prawidłowy symbol i hasło klasyfikacyjne, rok założenia),
- Rejestracja spraw prowadzona nieprawidłowo. W teczce aktowej znajdują się miesięczne karty przekazania odpadów. W spisie spraw opisano to „karty przekazania odpadów od stycznia do grudnia 2008 roku”. Zgodnie z instrukcją kancelaryjną każda karta przekazania odpadów za dany miesiąc 2008 r. powinna w spisie spraw być zarejestrowana oddzielnie.
- Prawidłowy porządek chronologiczny w prowadzonych sprawach,
Ad b)
- Prawidłowy opis teczki aktowej (tj. prawidłowa nazwa jednostki i komórki organizacyjnej, prawidłowa kategoria archiwalna, prawidłowy symbol i hasło klasyfikacyjne, rok założenia),
- Rejestracja spraw prowadzona prawidłowo,
- Prawidłowy porządek chronologiczny w prowadzonych sprawach,
- Nieprawidłowa numeracja w aktach spraw. Brak znaku spraw w aktach (pismach),
- Terminowość w załatwianiu spraw (wszelkie sprawy załatwione zostały w terminie).
Ad c)
- Prawidłowy opis teczki aktowej (tj. prawidłowa nazwa jednostki i komórki organizacyjnej, prawidłowa kategoria archiwalna, prawidłowy symbol i hasło klasyfikacyjne, rok założenia),
- Rejestracja spraw prowadzona nieprawidłowo. W teczce aktowej znajdują się miesięczne karty rozliczenia paliwa. W spisie spraw opisano to „rozliczenie paliwa wszystkich pojazdów styczeń - grudzień 2008”. Zgodnie z instrukcją kancelaryjną karty rozliczenia paliwa za dane miesiące 2008 r. powinny w spisie spraw być zarejestrowana oddzielnie (tj. karty za miesiąc styczeń powinny być zarejestrowane pod jednym numerem itd.).
- Prawidłowy porządek chronologiczny w prowadzonych sprawach,
- Nieprawidłowa numeracja w aktach spraw. Brak znaku spraw w aktach.
Archiwizacja akt nie jest prowadzona na bieżąco. W 2008 roku ZGKiM nie przekazał akt do archiwum zakładowego.
XI. ZAKRESY CZYNNOŚCI
Poinformowanie pracownika o obowiązujących go obowiązkach następuje – zwyczajowo w ZGKiM – poprzez wręczenie mu zakresu czynności. Wszyscy pracownicy ZGKiM w Knyszynie otrzymali zakresy czynności.
Zakresy czynności sprzed 2005 roku wymagają aktualizacji w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2005 r. Nr 146, poz. 1222 z późn. zm.).
XII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PORZĄDKOWA PRACOWNIKA
Naruszenie przez pracownika spoczywających na nim obowiązków może stanowić podstawę do ukarania. Przewidziany w Kodeksie pracy katalog kar porządkowych jest katalogiem zamkniętym. Obejmuje on karę upomnienia, karę nagany i karę pieniężną. Za jedno przekroczenie pracownik może być ukarany tylko jedną karą porządkową.
W ZGKiM w okresie podlegającym kontroli nałożono dwie kary porządkowe;
- Pani Celinie Filipczuk – za samowolne opuszczenie pracy w dniu 14 sierpnia 2008 r. – nałożono karę upomnienia,
- Panu Karolowi Greleckiemu – za stawienie się do pracy w dniu 17 września 2008 r. w stanie nietrzeźwości – nałożono karę nagany oraz karę pieniężną w postaci obniżenia o 50% premii za miesiąc wrzesień. W dniu 24 lutego 2009 r. Kierownik ZGKiM – po zapoznaniu się orzecznictwem – wycofał karę nagany, pozostawiając w mocy karę pieniężną. Zgodnie z art. 108 § 3 Kodeksu pracy kara pieniężna za jedno przekroczenie, jak i każdy dzień nieusprawiedliwionej nieobecności nie może być wyższa od jednodniowego wynagrodzenia pracownika. W powyższym przepadku kara pieniężna przekroczyła kwotę jednodniowego wynagrodzenia pracownika.
XIII. KARTY DROGOWE
Przeprowadzono analizę kart drogowych za okres październik – listopad 2008 roku.
W kartach stwierdzono następujące uchybienia:
- Śmieciarka Sk1
· W karcie drogowej z 2.10.2008 r. stwierdzono błąd przy obliczeniu ilości przejechanych kilometrów. Błąd skutkuje w późniejszych kartach drogowych.
· Od dnia 22.10.2008 r. do końca badanego okresu brak jest na kartach drogowych podpisu osoby zlecającej wyjazd
· W karcie drogowej z 26.11.2008 r. stwierdzono błąd przy obliczeniu ilości przejechanych kilometrów. Błąd skutkuje w późniejszych kartach drogowych.
W badanym okresie:
Przejechano łącznie – 1325 kilometrów
Zużyto łącznie – 532 litrów paliwa
Wykonano łącznie – 43 zrzuty śmieci na wysypisko
Norma spalania na 100 km – 20 litrów
Norma spalania na jeden zrzut – 6 litrów
Spalanie wg normy w badanym okresie – 523 litry paliwa
- Beczkowóz Star 1142
· Dnia 7.11.2008 r. brak jest na karcie drogowej podpisu osoby potwierdzającej sprawność samochodu do wyjazdu. Zgodnie z zapisem na karcie OC wykonano.
· Dnia 11.11.2008 r. brak jest na karcie drogowej podpisu osoby zlecającej wyjazd.
W badanym okresie:
Przejechano łącznie – 70 kilometrów
Zużyto łącznie – 64 litry paliwa
Wykonano łącznie – 0 zrzutów nieczystości płynnych
Norma spalania na 100 km – 20 litrów
Norma spalania na jeden zrzut – 1,2 litra
Spalanie wg normy w badanym okresie – 14 litrów paliwa
- Żuk – Hydrofornia
· Brak wykonania OC samochodu w badanym okresie.
· Brak podpisu osoby wystawiającej kartę drogową.
W badanym okresie:
Przejechano łącznie – 1114 kilometrów
Zużyto łącznie – 209 litrów paliwa
Norma spalania na 100 km – 19 litrów LPG
Spalanie wg normy w badanym okresie – 212 litrów paliwa
- Fiat Ducato
· Karty drogowe prowadzone są prawidłowo. Nie stwierdzono uchybień.
W badanym okresie:
Przejechano łącznie – 6994 kilometrów
Zużyto łącznie – 644.67 litrów paliwa
Norma spalania na 100 km – 9 litrów paliwa
Spalanie wg normy w badanym okresie – 629,46 litrów paliwa
- Autosan A9-09
· Karty drogowe prowadzone są prawidłowo. Nie stwierdzono uchybień.
W badanym okresie:
Przejechano łącznie – 5824 kilometrów
Zużyto łącznie – 1465,85 litrów paliwa
Norma spalania na 100 km – 24 litrów paliwa
Spalanie wg normy w badanym okresie – 1397,76 litrów paliwa
Przeprowadzono wyrywkową kontrolę zgodności zapisów karty drogowej z tachografem
Dzień: 08.10.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.40
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.40
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.00
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.30
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.20
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.30
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 16.00
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 15.40
Dzień: 29.10.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.40
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.50
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.00
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.30
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.20
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.30
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 16.00
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 15.50
Dzień: 31.10.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.40
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.40
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.00
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.30
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.20
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.30
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 16.00
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 15.00
Dzień: 04.11.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.40
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.40
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.00
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.30
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.20
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.25
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 16.00
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 15.40
Dzień: 12.11.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.40
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.25
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.00
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.00
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.20
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.05
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 16.00
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 15.25
- Autosan H6-06
· Karty drogowe prowadzone są prawidłowo. Nie stwierdzono uchybień.
W badanym okresie:
Przejechano łącznie – 6355 kilometrów
Zużyto łącznie – 1297 litrów paliwa
Norma spalania na 100 km – 19 litrów paliwa
Norma spalania ogrzewania na 1 godz. – 3 litry
Liczba godzin ogrzewania – 25,5
Spalanie wg normy w badanym okresie – 1283,95litrów paliwa
Przeprowadzono wyrywkową kontrolę zgodności zapisów karty drogowej z tachografem
Dzień: 03.10.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.20
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.35
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.10
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.25
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.20
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.30
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 16.00
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 15.00
Dzień: 10.10.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.20
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.30
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.00
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.25
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.20
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.30
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 16.00
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 14.50
Dzień: 13.10.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.20
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.30
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.10
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.30
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.20
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.30
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 16.00
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 15.15
Dzień: 17.10.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.20
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.35
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.00
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.25
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.20
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.30
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 16.00
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 15.10
Dzień: 30.10.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.20
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.30
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.00
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.25
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.50
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.50
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 16.00
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 15.40
Dzień: 10.11.2008 r.
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (karta drogowa) 6.20
Wyjazd na przywóz dzieci do szkoły (tachograf) 6.35
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (karta drogowa) 9.00
Przejazd z przywozu dzieci do szkoły (tachograf) 8.35
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (karta drogowa) 13.20
Wyjazd na odwóz dzieci ze szkoły (tachograf) 13.30
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (karta drogowa) 15.30
Przejazd z odwozu dzieci ze szkoły (tachograf) 15.00
- Koparka Ostrówek
· Od dnia 16.10.2008 r. do końca badanego okresu brak jest na kartach drogowych podpisu osoby zlecającej wyjazd
Przejechano łącznie – 102 mg
Zużyto łącznie – 663 litry paliwa
Norma spalania na 100 km – 6,5 litra paliwa
Spalanie wg normy w badanym okresie – 663 litrów paliwa
- Ciągnik C-355
· Od dnia 3110.2008 r. do końca badanego okresu brak jest na kartach drogowych podpisu osoby zlecającej wyjazd
Przejechano łącznie – 102 mg
Zużyto łącznie – 375 litrów paliwa
Norma spalania na 100 km – 5 litra paliwa
Spalanie wg normy w badanym okresie – 375 litrów paliwa
- Ciągnik C-360
· Od dnia 16.10.2008 r. do końca badanego okresu brak jest na kartach drogowych podpisu osoby zlecającej wyjazd
Przejechano łącznie – 93 mg
Zużyto łącznie – 475,02 litrów paliwa
Norma spalania na 100 km – 5 litrów paliwa
Spalanie wg normy w badanym okresie – 465 litrów paliw
Na tym protokół zakończono.
Knyszyn, 06.03.2009 r.
Podpisy osób kontrolujących:
1. Robert Kondrakiewicz ……………………………………..,
Przedstawiciel jednostki kontrolowanej:
1. Jan Edward Romanowicz ……………………………………..,
Metryka strony