Protokół Nr IX/15 z 26.08.2015

Protokół Nr IX/15

z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 26 sierpnia 2015 r. która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego  w Knyszynie w godz. 900 - 945 pod przewodnictwem Przewodniczącej Rady Miejskiej w Knyszynie - Pani Ireny Wysockiej   

 

            Przewodnicząca Rady Miejskiej otworzyła obrady witając zaproszonych gości, radnych, przybyłych na obrady IX sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdziła, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 12 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokołu).

Po otwarciu pkt.2 „Przedstawienie porządku obrad” Przewodnicząca poinformowała, iż zgodnie z art. 20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.

Uwag i wniosków do porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 12 radnych. Rada przyjęła niżej przedstawiony porządek obrad, a oto jego treść:

  1. Otwarcie obrad IX sesji Rady Miejskiej.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1. zasięgnięcia od komendanta wojewódzkiego Policji informacji o kandydatach na ławników,
    2. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie zadania „ Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1399 B Knyszyn – Grądy – Zofiówka (do dr. 1398 B), 
    3. dokonania zmian w budżecie gminy na 2015 r.
  4. Wolne wnioski.
  5. Zakończenie obrad.

Przed otwarciem kolejnego punktu porządku obrad Przewodnicząca poprosiła Burmistrz o podanie przyczyn zwołania dzisiejszej sesji.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że zwołanie dzisiejszej sesji wynikło z dwóch głównych punktów, pierwszy to zakup samochodu pożarniczego. W miesiącu sierpniu był ogłoszony przetarg na dostawę samochodu pożarniczego dla OSP Knyszyn, wpłynęła jedna oferta, której wartość była wyższa o 18 tys. zł niż przeznaczone na ten cel środki, po unieważnieniu przetargu został ogłoszony kolejny przetarg, otwarcie ofert w drugim przetargu było w dniu wczorajszym, wpłynęła również jedna oferta z tej samej firmy tym razem o 14 tys. zł wyższa niż przeznaczone środki stąd wniosek do Rady o zatwierdzenie tych dodatkowych środków, co pozwoli wówczas rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę na dostawę. Do 15 października zobowiązani jesteśmy rozliczyć się z części przyznanej dotacji, co oznacza, że nie ma praktycznie możliwości ogłaszania kolejnego przetargu bo zachodzi obawa, że żaden dostawca nie byłby w stanie dostarczyć samochodu w tak krótkim czasie dołożenie tych 14 tys. zł umożliwi nam wykorzystanie dotacji w kwocie 400 tys. zł. Druga sprawa też związana z finansami to przebudowy drogi w kierunku wsi Poniklica. Powiat oraz Nadleśnictwo zapewniają kwotę po 75 tys. zł na dalszą przebudowę tej drogi. Powiat chce już przystąpić do ogłoszenia przetargu stąd potrzeba podjęcia uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w kwocie 75 tys. zł na wykonanie tego zadania a tym samym zapewnienie w budżecie środków na ten cel. Planowany odcinek drogi do przebudowy to około 650 m a więc do skrzyżowani drogi w kierunku wsi Poniklica waz ze skrzyżowaniem. Przełożenie podjęcia tej decyzji na kolejną sesję na wrzesień znacznie opóźniłoby procedury a w przypadku samochodu pożarniczego wręcz było by niemożliwym do wykonania, a tym samym stracilibyśmy przyznaną dotację.   

Pytań ze strony Rady nie zgłoszono.   

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad – podjęcie uchwał w sprawach:

  1. Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zasięgnięcia od komendanta wojewódzkiego Policji informacji o kandydatach na ławników

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy poinformował, że powołany na poprzedniej sesji zespół do zaopiniowania kandydatów na ławników spotkał się i zaopiniował pozytywnie pod względem merytorycznym przedstawionych w projekcie uchwały kandydatów na ławników. Kolejnym etapem jest zasięgnięcie od Komendanta Wojewódzkiego Policji informacji o kandydatach. Następnie zespół spotka się ponownie i przygotuje na sesję w październiku kompletną dokumentację potrzebną do przeprowadzenia procedury wyboru ławników.

Pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. W głosowaniu udział wzięło 12 radnych (w załączeniu uchwała Nr IX/69/15).          

  1. Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie zadania „ Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1399 B Knyszyn – Grądy – Zofiówka (do dr. 1398 B).

Pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono.    

W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. W głosowaniu udział wzięło 12 radnych (w załączeniu uchwała Nr IX/70/15).

  1. Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2015 r.

P. B. Płońska – Skarbnik Gminy przedstawiła i omówiła proponowane zmiany w budżecie, które przedstawiają się następująco:   

Zmiany w planie dochodów budżetowych:

Zwiększenie o kwotę 126.264 zł, z tego:

Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa, rozdział 75110 referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne o kwotę 4.008 zł – jest to dotacja celowa z budżetu państwa przeznaczona na finansowanie zadań zleconych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem referendum ogólnokrajowego.

Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75412 ochotnicze  straże pożarne o kwotę 100.000 zł. Jest to dotacja z WFOŚiGW w Białymstoku na zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego w kwocie 50.000 zł oraz dotacje od Skarbu Państwa na zakup w/w samochodu w łącznej kwocie 50.000 zł, z tego:

- Nadleśnictwo Knyszyn w Mońkach – 10.000 zł,

- Nadleśnictwo Czarna Białostocka  - 5.000 zł,

- Nadleśnictwo Krynki w Poczopku  - 20.000 zł,

- Nadleśnictwo Nowogród – 15.000 zł.

Dział 758 Różne rozliczenia, rozdział 75801 część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego o kwotę 14.000 zł na dofinansowanie w zakresie wyposażenia stołówek w szkołach podstawowych i gimnazjach prowadzonych przez gminę.

Dział 852 Pomoc społeczna, rozdział 85213 składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej – dotacja celowa z budżetu państwa w kwocie 2.245 zł na opłacenie w/w składek.

Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85415 pomoc materialna dla uczniów o kwotę 6.011 zł  - dotacja celowa z budżetu państwa na dofinansowanie zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych dla uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2015 roku – „Wyprawka szkolna”.

Zmiany w planie wydatków budżetowych:

Zmniejszenie o kwotę 75.000 zł, z tego:

Dział 600 Transport i łączność, rozdział 60016 drogi publiczne gminne, zakup usług remontowych o kwotę 75.000 zł.

Zwiększenie o kwotę 201.264 zł, z tego:

Dział 600 Transport i łączność, rozdział 60014 drogi publiczne powiatowe o kwotę 75.000 zł  - na udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Powiatu Monieckiego z przeznaczeniem na wykonanie zadania  „Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1399 B Knyszyn – Grądy – Zofiówka ( do drogi 1398 B)”,

Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sadownictwa, rozdział 75110 referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne o kwotę 4.008 zł – na wynagrodzenia bezosobowe, zakup materiałów, zakup usług pozostałych oraz krajowe podróże służbowe związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem referendum ogólnokrajowego

Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75412 ochotnicze  straże pożarne o kwotę 100.000 zł - na zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego – zgodnie z przeznaczeniem dotacji wymienionych w objaśnieniach do zmian w planie dochodów.

Dział 801 Oświata i wychowanie, rozdział 80148 stołówki szkolne o kwotę 14.000 zł – na zakup materiałów i wyposażenia do stołówek szkolnych w Knyszynie i Kalinówce Kościelnej.

Dział 852 Pomoc społeczna, rozdział 85213 składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, paragraf składki na ubezpieczenia zdrowotne – o kwotę 2.245 zł.

Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85415 pomoc materialna dla uczniów o kwotę 6.011 zł  - na sfinansowanie zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych dla uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2015 roku – „Wyprawka szkolna”.

Pytań i uwag ze strony Rady nie zgłoszono  

W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych. W głosowaniu udział wzięło 12 radnych (w załączeniu uchwała Nr IX/71/15).         

Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

Do pkt. 4

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad.

r. S. Ciołko zwrócił się o przeprowadzenie przeglądu stanu czystości i porządku chodników na poszczególnych ulicach, podał przykład ul. Grodzieńskiej gdzie niektóre posesję są opuszczone i należałoby to jakoś posprzątać.

Przewodnicząca zauważyła, iż zgłoszenie w tej sprawie było na poprzedniej sesji i Burmistrz miał zająć się tą sprawą. Następnie zwrócił się z pytaniem czy coś zrobiono w tym zakresie.

P. K. Bagiński – Kierownik referatu poinformował, iż był wysłane pisma do właścicieli o sprzątnięcie chodników przy swoich posesjach.

P. A. K. – mieszkaniec Knyszyna zgłosił wniosek o wykonanie plaży.

r. J. Bielski zgłosił wniosek o wystąpienie do PZDW w Białymstoku o wykoszenie poboczy na przedłużeniu ul. Tykockiej w kierunku Knyszyn – Zamek.    

r. A. Budny zgłosił:

- zapadnięty chodnik przy posesji ul Rynek 12.

- problem z przejściem chodnikiem koło dwóch sklepów z uwagi na parkujące tam samochody jedno takie miejsce to koło sklepu P. Z. oraz P. D. przy „Biedronce” żeby tam przejść trzeba zejść na ulicę.   

r. S. Połonowski poruszył sprawę budowy chodnika we wsi Wojtówce stwierdził, iż docierają do niego sygnały od P. Sołtys i mieszkańców, że pracownicy po prostu „obijają się”.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że prace są wykonywane przez pięciu pracowników zatrudnionych przy robotach publicznych, w tej chwili dwóch z nich przebywa na zwolnieniach lekarskich dodatkowo pracuje tam dwóch pracowników z ZGKiM. Początkowo prace ziemne wykonywane były „Ostrówkiem”, ale dwukrotnie uszkodzono posadowiony tam kabel telefoniczny dlatego też obecnie wszystkie prace muszą być wykonywane ręcznie, stąd też tempo pracy spadło.

P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy dodał, że prace wykonywane są w wyjątkowo trudnych warunkach oprócz tego, że pracownicy musza wszystkie prace ziemne wykonywać ręcznie jest tam jeszcze szereg pozostałości w postaci karczy, korzeni po ściętych drzewach, co dodatkowo spowalnia prace.

Przewodnicząca zwrócił się z pytaniem na kiedy przewidziane jest zakończenie przebudowy chodnika. P. K. Bagiński Kierownik Referatu stwierdził, iż jesteśmy zobowiązani rozliczyć zadanie z powiatem do końca roku. Przewodnicząca zamknęła punkt 4 porządku obrad.

Do pkt. 5 Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodnicząca zakończył obrady IX sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.   

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                               Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                              

                                                                             Irena Wysocka 

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Urszula Marta Puławska

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data wprowadzenia: 2015-10-26

Data modyfikacji: 2015-10-26

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2015-10-26