Protokół nr 12/16 z 15.03.2016
Protokół Nr 12/16
ze wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej Komisji, Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 15 marca 2016 roku w godz. 900-1200
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie pod przewodnictwem Pana Mariusza Rogalskiego
W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą obecności. Na stan 15 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 13, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał.
P. I. Wysocka - Przewodnicząca Rady otworzyła wspólne posiedzenie komisji stałych Rady.
Następnie zaproponowała na Przewodniczącego obrad kandydaturę P. M. Rogalskiego Przewodniczącą Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie. P. M. Rogalski wyraził zgodę innych kandydatów nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem P. M. Rogalskiego na przewodniczącego obrad głosowało 12 członków komisji.
Przewodniczący po otwarciu punktu 1 zaproponował wprowadzenie do porządku obrad w pkt. 6 jako podpunkt „ł” projektu uchwały w sprawie zmiany w składzie Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. dr Edwarda Jelskiego w Knyszynie.
P. Jarosław Antoni Chmielewski – Burmistrz Knyszyna poinformował, iż na dzisiejsze posiedzenie Komisji przybyli przedstawiciele stowarzyszenia z Wasilkowa, które chce na terenie byłej żwirowni utworzyć tor motokrosowy. W związku z tym zwrócił się do Komisji o wprowadzenie do porządku jako punkt 2 Wyrażenie opinii w sprawie przeznaczenia nieruchomości 1146/1.
Innych uwag i wniosków ze strony Komisji nie zgłoszono w zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad z uwzględnienie proponowanych zmian głosowało 13 członków Komisji o oto jego treść.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Wyrażenie opinii w sprawie przeznaczenia nieruchomości 1146/1 żwirowiska położonego w obrębie Grądy Poniklica Wodziłówka
- Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie za 2015 r.
- Sprawozdanie z wykonania zadań Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za rok 2015.
- Potrzeby na rok 2016 Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie.
- Informacja o stanie rekrutacji do szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Knyszyn.
- Projekty uchwał w sprawach:
a) zmian w Statucie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie,
b) szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Knyszyn i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
c) regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Knyszyn,
d) o przyjęciu Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Knyszyn na lata 2016-2020 z perspektywą na lata 2021-2023,
e) przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Knyszyn,
f) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego,
g) wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości,
h) udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontów chodników w drogach powiatowych na terenie gminy Knyszyn,
i) zawarcia porozumienia z Powiatem Monieckim i Gminą Jasionówka,
j) zmiany Uchwały Nr XI/87/15 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie wprowadzenia, określenia zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności i wysokości stawek opłaty targowej,
k) dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Knyszyn na lata 2016-2018.
l) dokonania zmian w budżecie gminy na 2016 rok.
ł) zmiany w składzie Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. dr Edwarda Jelskiego w Knyszynie
- Sprawy różne.
- Wolne wnioski.
- Przyjęcie protokołu Nr 11/16 ze wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie.
- Zakończenie obrad.
Do pkt. 2
Przewodniczący otworzył punkt 2 porządku obrad.
Głos zabrał przedstawiciel stowarzyszenia OFFROAD Białystok P. Adam Kozłowski, który w imieniu stowarzyszenia, które reprezentuje przedstawił propozycję budowy toru motokrosowego na terenie wyrobiska żwiru przy drodze krajowej, za lokalizacją toru w tym miejscu przemawia, naturalne ukształtowanie terenu – byłe wyrobisko, oddalenie od zabudowy, dla gminy jest to nieużytek, który będzie zagospodarowany, miejsce to bardzo dobrze nadaje się na taki tor. Planujemy tam uprzątnięcie terenu, osuszenie poprzez pogłębienie istniejącego naturalnego zbiornika wodnego. Proponujemy gminie przekazanie tego terenu stowarzyszeniu na zasadach użyczenia tak jak to funkcjonuje np.: w Wasilkowie. Myślimy, że będzie to dobra promocja dla Knyszyna ponieważ w Wasilkowie organizowane są zawody rangi mistrzostw Polski z udziałem czołowych zawodników z Polski i zagranicy, takim zawodom towarzyszy też duży udział kibiców, a więc będzie to dobra promocja dla Knyszyna, chcemy też w nazwie tego toru Offroud użyć nazwy Knyszyn. Budowa toru wpłynie to też na poprawę bezpieczeństwa ponieważ młodzież jeżdżąca na motocyklach, kładach przeniesie się z dróg i terenów o tego nie przeznaczonych w jedno miejsce. Członkowie stowarzyszenia wszystkie prace związane z przygotowaniem tego toru wykonują społecznie.
Ze strony Komisji uwagi i pytania dotyczyły:
- P. Z. Niedzielewski na jakich zasadach i na jaki okres gmina ma udostępnić ten teren.
P. A. Kozłowski – z gminą Wasilków stowarzyszenie ma podpisaną umowę na okres 4 lata na zasadach użyczenia.
P. A. Pietlukiewicz – na jakich zasadach odbywa się korzystania z toru.
P. A. Kozłowski – opłata jednorazowa za cały dzień to 30 zł lub też składa roczna dla członków 200 zł, uzyskane środki w całości są przeznaczane na utrzymanie toru.
P. A. Kakareko – należałoby przed przystąpienie do dalszych rozmów wyjaśnić kwestie prawne chociażby lokalizację tj. otulina puszczy Knyszyńskiej, natomiast sama propozycja wydaje się ciekawa.
P. I. Wysocka – kto odpowiada za ewentualny wypadek podczas jazdy na torze.
P. A. Kozłowski – szczegółowiej w tej kwestii mogą wypowiedzieć się Prezesi Stowarzyszenia, ale zgodnie z regulaminem obowiązującym na takim torze każdy korzysta z niego na własną odpowiedzialność. Ubezpieczony jest OFFROUD Białystok i to on ewentualnie odpowiada za zdarzenia na torze.
P. I. Wysocka – wydaje się, że większość radnych opowie się za tą inicjatywą. Niemniej jednak trzeba się temu dokładnie przyjrzeć pod względem prawnym a więc na jakich zasadach ten teren będzie przekazany, kto ponosi odpowiedzialność, potrzebne będzie kolejne spotkanie z władzami stowarzyszenia. Dzisiejsze spotkanie należy potraktować jako informacyjne, że coś takiego chce tam powstać. Na pewno może to być swego rodzaju promocja Knyszyna i też zagospodarowanie tego terenu. Podziękowała za prezentację, na pewno dzisiaj nie będzie ostatecznej odpowiedzi. Potrzebne będzie kolejne spotkanie z władzami stowarzyszenia.
P. Jarosław Antoni Chmielewski – Burmistrz Knyszyna zauważył, iż obiekcje które towarzyszą radnym są jak najbardziej słuszne wszystkie podnoszone tutaj kwestie wymagają wyjaśnienia i uszczegółowienia z radcą prawnym, ale wydaje się że propozycja stowarzyszenia jest godna uwagi wpłynie to na promocję Knyszyna uatrakcyjni też ofertę turystyczną. Wyraził nadzieję, że radni po wyjaśnieniu wszystkich wątpliwości będą przychyli temu żeby taki tor offroud powstał w Knyszynie.
Przewodniczący podziękował za przybycie na posiedzenie Komisji przedstawicielom OFFROAD Białystok i zamknął punkt 2 porządku obrad.
Przed przystąpieniem do realizacji kolejnego punktu porządku obrad Przewodniczący udzielił głosu Dyrektor KOK w Knyszynie P. Jadwidze Konopko.
P. J. Konopko – Dyrektor KOK w Knyszynie stwierdziła, że zmienia się zapotrzebowanie na kulturę i w Knyszyńskim Ośrodku Kultury doszliśmy do wniosku, że musimy zmienić nasze myślenie i naszą misję kultury i chcielibyśmy wyjść do społeczności lokalnej z zapytaniem „ o co tak naprawdę chodzi, że to uczestnictwo w kulturze naszych społeczności jest bardzo nikłe, jest to problem nie tylko Knyszyna, ale całego kraju. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom nie chcielibyśmy być tylko ośrodkiem pracującym w oparciu o zadania statutowe, które są stworzone dla potrzeb działalności instytucji kultury a chcemy stać się ośrodkiem nowoczesnym angażującym społeczności lokalne, zdajemy sobie sprawę, że misja powinna być tworzona indywidualnie dla każdego domu kultury dla każdej społeczności lokalnej, odpowiadać na potrzeby społeczności i służyć jej. Doszliśmy do wniosku, że należałby przygotować strategię działania ośrodka kultury a chcąc przygotować strategię, która ułatwi rozpoznanie potrzeb społeczności musimy wyjść do ludzi i zapytać, porozmawiać o kulturze o ich zapotrzebowaniu na kulturę nam wydaje się, że zrobienie wystawy, pikniku czy jakieś propozycji dla dzieci czy młodzieży jest celem trafionym okazuje się, że nie, że zapotrzebowanie jest zupełnie inne np.: w jednej z miejscowości jest kult obchodzenia nabożeństw majowych przy krzyżach więc pytam to dlaczego państwo się nie spotykacie na tym nabożeństwie przy krzyżu okazuje się sprawa jest prosta dlatego, że nie ma ławeczek to jest odpowiedź czyli to nasze działanie, które nam się wydaje że jest trafne może nie trafiać. Napisanie strategii (diagnozy kultury) będzie też pomocą do zbudowania strategii gminy, która jest niezbędna do nowej perspektywy finansowania ze środków z Unii Europejskiej w tej nowej perspektywie projekty twarde muszą współgrać z projektami miękkimi to znaczy, że musi to być uzasadnienie np.: utwardzenie jakiegoś kawałka placu musi współgrać z projektem miękkimi czyli co się tam będzie działo. Wzięliśmy udział w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Dom Kultury plus inicjatywy lokalne”. Na konkurs wpłynęło 200 projektów dofinansowanych zostało 50 w tym projekt KOK w Knyszynie dofinansowanie jest w kocie 30 tys. zł. na opracowanie diagnozy i na siedem inicjatyw lokalnych. Opracowanie diagnozy i ogłoszenie konkursu dla inicjatyw lokalnych to jest pierwszy etap, drugi etap zrealizowanie tych inicjatyw w lokalnych społecznościach. Przyszłam tutaj do państw radnych z wielką prośbą o pomoc w zorganizowaniu spotkań waszych społeczności tj. chodzi o poszczególne miejscowości i okręgi wyborcze, następnie zwróciła się do Przewodniczącej o wsparcie tej inicjatywy przez Radę. Pierwszy etap musi być zrealizowany do końca czerwca drugi etap tj. wówczas kiedy będziemy rozmawiać z ludźmi na temat ich potrzeb będzie też ogłoszony konkurs na inicjatywy lokalne dla grup nieformalnych czyli dla osób, które chciałby coś zrobić i na to będą pieniądze na ten cel przeznaczona jest kwota 23 tys. zł.
P. A. Kakareko - ja już mam pomysł u nas we wsi będzie przebudowywana droga i przy tej drodze jest krzyż, przydałoby się ten teren utwardzić i postawić kilka ławek. Jest to miejsce modlitwy oraz pożegnania zmarłych jak się wjeżdża do wsi jest to swego rodzaju wizytówka.
P. Dyrektor zaproponowała radnym spotkanie w ośrodku kultury, na tym spotkaniu postara się przedstawić kilka propozycji misji kultury w naszej gminie.
P. I. Wysocka – Przewodnicząca Rady, podziękowała w imieniu Rady za tą inicjatywę zwróciła się do radnych o zastanowienie się co jest do zrobienia w ich okręgach wyborczych. Ze swej strony zadeklarowała, iż będzie w kontakcie z radnymi i takie spotkanie postara się wspólnie zorganizować.
P. J. Bielski – już kilkanaście lat temu zwracałem się do P. Dyrektor z wnioskiem aby starać się przyciągnąć naszą młodzież z parku do ośrodka kultury, żeby drzwi ośrodka były zawsze otwarte. Dawno temu był klub, który był czynny do 2200 i zawsze było tam pełno młodzieży teraz ośrodek kultury działa praktycznie w czasie pracy szkoły, nie chcę nic zarzucać są jakieś koła zainteresowań, ale trzeba czynić starania i pozyskać młodzież i żeby ten ośrodek był czynny również popołudniu.
P. J. Konopko – dyrektor KOK, całkowicie się zgadzam z panem radnym - odpowiem na pytanie dlaczego nie ma młodzieży pan radny raczył wspomnieć o czasach, kiedy nie było mediów typu telewizja, internet, kiedy były potrzeby spotkań w jednym miejscu w tej chwili ta konkurencja mediów społecznościowych jest bardzo duża zainspirować młodzież czymkolwiek jest bardzo trudno, tym bardziej ze sama młodzież nie wie czego oczekuje. Jeżeli jest takie zapotrzebowanie jesteśmy otwarci nawet do 2400, ale też jest bez sensu kiedy my damy propozycję i nikt nie przyjdzie, ośrodek kultury dwa razy w tygodniu jest otwarty do 2100, codziennie jest otwarty do 2000, ale uwagę jak najbardziej przyjmuję.
Przewodniczący zakończył dyskusję.
Do pkt. 3
Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad.
P. A. Roszkowska – Kierownik MOPS w Knyszynie przedstawiła Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie za 2015 r. (sprawozdanie w załączeniu). Poinformowała, że MOPS w Knyszynie jest jednostką organizacyjną wykonującą zadania pomocy społecznej w gminie. Pomoc społeczna polega w szczególności na:
1) przyznawaniu i wypłacaniu przewidzianych ustawą świadczeń,
2) pracy socjalnej,
3) prowadzeniu i rozwoju niezbędnej infrastruktury socjalnej,
4) analizie i ocenie zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej
5) realizacja zadań wynikających z rozszerzonych potrzeb społecznych,
6) rozwijaniu nowych form pomocy i samopomocy w ramach zidentyfikowanych potrzeb.
Następnie przedstawiła finansowe wykonanie zadań ze środków własnych i dotacji celowej.
Pytań i uwag ze strony Komisji do przedstawionego sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie za 2015 r. nie zgłoszono. Przewodniczący zamknął punkt 3 porządku obrad.
Do pkt. 4
Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad.
P. A. Roszkowska – Kierownik MOPS w Knyszynie przedstawiła Sprawozdanie z wykonania zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za rok 2015. (sprawozdanie w załączeniu). Poinformowała, że koszt realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych przedstawia się następująco: zwalczanie narkomanii plan – 5.000 zł – wykonanie 4575 zł. Przeciwdziałanie alkoholizmowi – plan 103555 zł – wykonanie 86546 zł. Główne wydatki poniesiono na: prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii działania prowadzone w świetlicach środowiskowych szkół, Grądy, KOK i bibliotece – kwota 66484 zł, działalności punktu konsultacyjnego – 3080 zł, koszty poniesione w związku z realizacją zadań programu, 10260 zł, wpisowe i opinia biegłego dotycząca wniosku o zastosowanie przymusowego leczenia – 2430 zł. Do komisji wpłynęło 21 wniosków o przeprowadzenie rozmów w sprawie ewentualnego leczenia odwykowego. Wobec 4 osób Komisja występowała do sądu z wnioskiem o zastosowanie przymusowego leczenia.
P. A. Pietlukiewicz zwrócił się z pytaniem - w sprawozdaniu wymieniona jest kwota 5397 zł, którą wydatkowano na prowadzenie profilaktycznej działalności w świetlicy we wsi Grądy, czego ona dotyczyła.
P. A. Roszkowska – jest to kwota wydatkowana na wynagrodzenie zatrudnionej tam osoby.
Innych pytań i uwag nie wniesiono. Przewodniczący zamknął punkt 4 porządku obrad.
Do pkt. 5
Przewodniczący otworzył punkt 5 porządku obrad.
P. A. Roszkowska – Kierownik MOPS w Knyszynie przedstawiła Potrzeby na rok 2016 Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie (w załączeniu do protokołu).
Poinformowała, iż od 1 kwietnia 2015 r. MOPS będzie realizował nowe zadanie Program Rodzina 500+. Prognozowana kwota na realizację tego zadania w tym roku to 2516396 zł na wypłatę świadczenia, obsługę programu w tym zatrudnienie pracownika. MOPS jest już przygotowany do realizacji programu Rodzina 500+, został zakupiony sprzęt, ogłoszono konkurs na pracownika. Problemem jest natomiast baza lokalowa nasze pomieszczenia są zbyt ciasne aby pomieścić pracownika, który zadanie będzie realizował, sprzęt komputerowy i klientów składających wnioski.
P. I. Wysocka zwróciła się pytaniem – na pomoc w zakresie dożywiania przewidziana jest kwota 91000 zł czy to są środki porównywalne do roku ubiegłego.
P. A. Roszkowska – poinformowała, że na dożywianie w bieżącym roku przewidziano znacznie większą kwotę niż w roku ubiegłym ponieważ sama dotacja wynosi 72000 zł w roku ubiegłym była to kwota 51000 zł. Dożywianiem objęte są dzieci z obu szkół. Opłacamy też również posiłki dla dzieci uczących się w szkołach średnich.
Innych pytań i uwag nie zgłoszono. Przewodniczący zamknął punkt 5 porządku obrad.
Do pkt. 6
Przewodniczący otworzył punkt 6 porządku obrad.
P. B. Polińska – Dyrektor Przedszkola w Knyszynie poinformowała, że wpłynęło 61 deklaracji na kontynuowanie wychowania przedszkolnego. Na 14 wolnych miejsc w terminie 22 luty 11 marzec obył się nabór wniosków o przyjęcie dzieci do przedszkola wpłynęło 17 wniosków a więc 3 więcej niż liczba wolnych miejsc. Łącznie deklaracji i wniosków mamy 78 na 75 miejsc. Oprócz tego do przedszkola uczęszcza 3 dzieci z innej gminy, które chciałby wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej. Jedno dziecko 6-letnie 22 marca będzie przebadane w poradni w celu uzyskania opinii żeby rozpocząć naukę w klasie I. Jest również zainteresowanie rodziców dzieci 2,5-letnich, którzy chcieliby zapisać dzieci do przedszkola z takim zapytaniem zwróciło się dwoje rodziców. W podziale na roczniki liczebność dzieci na następny rok kształtuje się następująco: rocznik 2010 – 23, 2011 – 23, 2012 – 23, 2013 – 9. Po obecnie przeprowadzonej rekrutacji mamy 78 dzieci, po ewentualnie rekrutacji uzupełniającej tych dzieci może być 81-82.
P. K. Oświecińska – ile 6 latków zdecydowało się pójść do klasy I
P. B. Polińska – aktualnie czworo dzieci zdecydowało się pójść do klasy I.
P. A. Śledziewski – dyrektor ZSO w Knyszynie w przyszłym roku szkolnym będzie jedna klasa pierwsza, do której przyjdzie 5 lub 6 sześciolatków, 6 uczniów pozostanie z klasy pierwszej a więc ten oddział będzie liczył od 11 do 14 uczniów.
P. M. Bartnik – poinformowała, że do przedszkola w Kalinówce Kościelnej wpłynęło 18 deklaracji o kontynuację wychowania przedszkolnego, rodzice dwójki dzieci zastanawiają się jeszcze nad posłaniem dzieci do klasy I. wpłynęły również 4 wnioski od rodziców z poza terenu gminy o przyjęcie do przedszkola, są to dzieci z rodzin, których dzieci uczyły się w naszej szkole. Nie mogły one wziąć udziału w pierwszej rekrutacji, ale jak najbardziej mogą być przyjęte w rekrutacji uzupełniającej. Łącznie do przedszkola uczęszczałoby 24 dzieci.
Jeżeli chodzi o klasę I to na chwilę obecną zdeklarowanych jest 7 dzieci, plus 1 dziecko, którego rodzice nie zdecydowali się jeszcze o jego pozostawieniu w klasie I mają na to czas do końca marca i plus ewentualnie dwoje wspomnianych 6-latków. Czyli klasa I może liczyć od 7 do 10 uczniów. W przedszkolu na dzisiaj jest 22 dzieci w tym w klasie 0 – 18.
P. U. Puławska – insp. ds. szkolnictwa– należy zdecydować czy będzie przeprowadzona rekrutacja uzupełniająca do przedszkola w Knyszynie czy też nie. Oczywiście może być taka sytuacja, że np.: w okresie wakacji zgłoszą się rodzice 6 czy 5 latków, którzy wrócą z zagranicy i wówczas będziemy musieli utworzyć dodatkowy oddział, ale na chwilę obecną trudno to przewidzieć. Zatrudnienie nauczyciela dyplomowanego do przedszkola to wydatek roczny około 78 tys. zł plus trzynastka i inne dodatki.
P. I. Wysocka z tego, co słyszymy od dyrekcji ZSO w Knyszynie to na chwilę obecną będzie brakowało godzin dla jednego nauczyciela. Jak to wygląda z punktu widzenia organu prowadzącego.
P. U. Puławska – my jeszcze nie liczyliśmy tego, nie mamy projektów arkuszy organizacyjnych, wiemy, że tych godzin będzie mniej: odchodzi dwie klasy gimnazjum a przychodzi jedna klasa do szkoły podstawowej, kończą się niektóre godziny zajęć dla pewnych grup uczniów. W roku przyszłym też nie będzie lepiej bo jak w tym roku mamy w przedszkolu grupę 23 uczniów 6- letnich też będzie tylko jedna klasa, więc znowu odejdzie dwie klasy gimnazjum a wejdzie jedna szkoły podstawowej. Odchodzi też klasa sportowa, która w tym roku będzie klasą VI i ten 3-letni cykl będzie zamknięty - odchodzi 6-godzin.
P. M. Łempicka Wicedyrektor ZSO w Knyszynie – odchodzi jeszcze 10 godzin rewalidacyjno-wychowawczych także tych godzin łącznie odpada sporo.
P. U. Puławska dodała, iż nie ma ciągle informacji, o wysokości subwencji na przyszły rok szkolny, jest tylko informacja, że na uczniów niepełnosprawnych otrzymamy o 11,5 tys. zł mniej przy założeniu, że tych uczniów będzie tle samo.
P. B. Polińska – liczba dzieci w oddziale nie może być większa niż 25, kończąc rekrutację przyjmujemy 75 dzieci natomiast pozostała 3 pozostanie na liście uzupełniającej.
P. I. Wysocka – zgłosiła wniosek o nieogłaszanie dalszej rekrutacji w Przedszkolu w Knyszynie
Przewodniczący zarządził głosowanie nad wnioskiem o nieprzeprowadzanie rekrutacji uzupełniające do Przedszkola w Knyszynie.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za wnioskiem głosowało 13 członków komisji.
Komisja przyjęła wniosek. Przewodniczący zamknął punkt 6 porządku obrad.
Do pkt. 7
Przewodniczący otworzył punkt 7 porządku obrad.
a)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w Statucie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie.
P. A. Roszkowska – Kierownik MOPS w Knyszynie poinformowała, że zmiana statutu dotyczy nowego zadania, które będzie realizował MOPS wynikającego z ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci tj. „Programu Rodzina 500 +”.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
b)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Knyszyn i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
P. K. Bagiński – Kierownik referatu poinformował, że poprzednia uchwał, którą przyjęła Rada w tym zakresie został uchylona przez nadzór prawny wojewody w całości z dwóch podstawowych przyczyn, i te uwagi wprowadzamy w nowym projekcie uchwały. Jedna zmiana dotyczy odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i biodegradowalnych z terenów miejskich z budynków wielorodzinnych, które muszą być odebrane co tydzień taki jest wymóg ustawowy. Druga zmiana to dodany został nowy paragraf 5 w którym określone są zasady zgłaszania uwag, reklamacji w stosunku do firmy, która odbiera odpady komunalne oraz do obsługującego punkt selektywnej zbiórki.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
c)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Knyszyn.
P. K. Bagiński – Kierownik referatu poinformował, że poprzednia uchwał, którą przyjęła rada w tym zakresie został również uchylona przez nadzór prawny wojewody w całości, uwagi dotyczyły uregulowań obowiązujących w poprzedniej uchwale. I tak w regulaminie wprowadzony został zapis przyjęty w poprzednim projekcie uchwały dotyczący odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i biodegradowalnych z terenów miejskich z budynków wielorodzinnych. Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nie możemy od mieszkańców wymagać wielu rzeczy, które były zapisane w poprzednim regulaminie:
- uprzątania pojazdów wycofanych z eksploatacji z terenu nieruchomości,
- uprzątnie poprzez zamiatanie grabienie zanieczyszczeń z powierzchni nieruchomości i utrzymanie ich należytego stanu sanitarnego.
Zmianie uległ zapis § 2 pkt. 8, który brzmi „uprzątanie przez właścicieli nieruchomości, niezwłocznie po opadach: błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości (przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą do ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych). Uprzątnięty śnieg i lód należy złożyć na skraju chodnika, tak by mogły je sprzątnąć służby utrzymujące w stanie czystości jezdnię, inne zanieczyszczenia należy gromadzić w pojemnikach na odpady zmieszane”.
Zmianie uległ § 7, który otrzymuje brzmienie: „ Na terenie gminy, mając na uwadze zasady utrzymania czystości i porządku, zabrania się:
1) zakopywania odpadów;
2) indywidualnego wywożenia i wysypywania odpadów stałych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości;
3) wylewania nieczystości ciekłych poza wyznaczonymi do tego celu stacjami zlewnymi;
4) wykorzystywania nieczynnych studni kopanych do gromadzenia odpadów i nieczystości ciekłych;
5) zajmowania pasa drogowego (chodniki, pobocza, jezdnie, rowy przydrożne) w celu składowania odpadów lub materiałów budowlanych bez uzyskania wymaganej zgody zarządcy drogi zgodnie z przepisami ustawy z dn. 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (j.t. Dz. U. z 2004 r. nr 204, poz. 2086 z późn. zm.);
6) dokonywania zmian naturalnego ukształtowania terenu w sposób niezgodny z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. nr 62, poz. 627
z późn. zm.
Nie możemy wymagać od właścicieli nieruchomości żeby umieścił na bramce informację, że pies jest groźny.
- wykreśleniu ulega § 11. dotyczący wymogów, co do organizatorów imprez masowych.
- zmianie uległ § 21, który otrzymał brzmienie: § 21.1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary:
1) zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej,
2) zabudowane następującymi obiektami: magazynami wykorzystywanymi do przetwórstwa, przechowywania lub składowania produktów rolno-spożywczych, produkcji i przechowywania żywności, gospodarki odpadami komunalnymi, placówkami zbiorowego żywienia, budynkami użyteczności publicznej.
2. Ustala się następujące terminy deratyzacji:
1) w okresie wiosennym od 1 do 31 marca,
2) w okresie jesiennym od 1 do 31 października.
3) W przypadku wystąpienia gryzoni deratyzację należy wykonać niezwłocznie.”
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
d)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie o przyjęciu Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Knyszyn na lata 2016-2020 z perspektywą na lata 2021-2023.
P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Knyszyn stanowi aktualizację dotychczasowego Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Knyszyn będącego załącznikiem do uchwały z 2008 r. oraz kontynuację obowiązujących dokumentów o charakterze koncepcyjnym. Plan Rozwoju Lokalnego opracowany został w celu efektywnego korzystania z funduszy strukturalnych w ramach Programów Operacyjnych i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Takim przykładem może być wniosek, który zamierza złożyć gmina na przebudowę dróg powiatowych do wsi Jaskra i Czechowizna. Plan Rozwoju Lokalnego obejmuje działania na terenie gminy Knyszyn przewidziane w okresie 2016-2020 z perspektywą na lata 2021 – 2023. W związku z tym istnieje konieczność sporządzenia odpowiedniego dokumentu jakim jest Plan Rozwoju Lokalnego. Gmina Knyszyn zamierza realizować w tym okresie przede wszystkim projekty z dofinansowaniem pochodzącym z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Projekt planu był poddany konsultacjom społecznym, nie wpłynęła żadna uwaga.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
e)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Knyszyn.
P. K. Bagiński – Kierownik referatu poinformował, iż jak co roku do końca marca Rada ma obowiązek przyjęcia rocznego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Knyszyn. Program ten w stosunku do programu z roku 2015 nie uległ zmianie.
P. A. Kakareko – na realizację programu zabezpieczona jest kwota 70000 zł.
P. B. Płońska – skarbnik gminy poinformowała, iż zgodnie z umową, co miesiąc płacimy kwotę - 5700 zł. za wyłapywanie i utrzymywanie bezdomnych zwierząt.
Innych pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
f)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego.
P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że dotychczasowy najemca lokalu mieszkalnego nr 24 w bloku przy ul. Szkolnej 7 zwrócił się z wnioskiem o wykup mieszkania. Do tej procedury niezbędna jest zgoda Rady.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
g)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości.
P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że zakupem wspomnianej nieruchomość o nr geodezyjnym 161 o powierzchni 0,3122 ha położonej w Knyszynie zainteresowani są dwaj rolnicy, którzy złożyli wnioski o jej sprzedaż z przeznaczeniem na powiększenie gospodarstwa. Sprzedaż nieruchomości odbyłaby się w drodze przetargu.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
h)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie remontów chodników w drogach powiatowych na terenie gminy Knyszyn.
P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, iż wzorem roku ubiegłego jednym ze sposobów na poprawę stanu chodników na terenie gminy jest współpraca w tym zakresie z powiatem. W tym roku planowana jest do wspólnego wykonania przebudowa chodników w Knyszynie na ul. Władysława Jagiełły, Szkolnej i ul. Rynek oraz we wsi Wojtówce i Ogrodniki. Gmina zapewnić ma wykonanie natomiast powiat materiał.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
i)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia z Powiatem Monieckim i Gminą Jasionówka.
P. K. Bagiński – Kierownik referatu poinformował, że powiat Moniecki chce złożyć wniosek o dofinansowanie ze środków PROW na przebudowę drogi powiatowej Wojtówce – Jasionóweczka. W ramach tego porozumienia gmina Knyszyn ma zapewnić wkład własny na przebudowę tej drogi na terenie naszej gminy jest to odcinek 1300 m i odpowiedni gmina Jasionówka na swoim terenie.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
j)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/87/15 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie wprowadzenia, określenia zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności i wysokości stawek opłaty targowej.
P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, iż Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku, która sprawuje nadzór nad uchwałami dotyczącymi min. opłat, podatków wniosła uwagi do uchwały w sprawie wprowadzenia, określenia zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności i wysokości stawek opłaty targowej uwagi te dotyczyły: Określenia stawek opłaty targowej, w sytuacji ich różnicowania, powinno uwzględniać wszystkie możliwe formy dokonywania sprzedaży. Dlatego w § 1 i 2 wprowadzamy zapis w pozostałych przypadkach dzienna stawka opłaty targowej wynosi... Kolejna uwaga dotyczy terminu uiszczania opłaty targowej dlatego też § 6. Otrzymuje brzmienie: Opłatę targową uiszcza się w dniu dokonywania sprzedaży. Ostania uwaga dotyczyła konieczności określenia z imienia i nazwiska inkasentów dokonujących poboru opłaty targowej. Dlatego w § 5 zostali wymienieni inkasenci.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
k)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Knyszyn na lata 2016-2019.
P. B. Płońska – Skarbnik Gminy przedstawiła zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Knyszyn na lata 2016-2019. Poinformowała, że w załączniku nr 1 wprowadzono po zamknięciu roku i sporządzeniu sprawozdań budżetowych wszystkie dane wynikające z tych sprawozdań. Zmianie uległy planowane na rok 2016 dochody z tytułu dotacji i środków na realizację zadań bieżących o kwotę 2282540 wynikające z otrzymane decyzji wojewody oraz umowy z powiatem monieckim. Zwiększona została kwota planowanych do otrzymania dotacji na realizację zadań inwestycyjnych w roku 2016 o kwotę 84201. Planowana jest dotacja z województwa Podlaskiego na kwotę 72201 zł na modernizacje drogi „ Gościniec” . Zmianie uległa pozycja wydatki ogółem, w tym wydatki bieżące oraz wydatki majątkowe. Zmienił się w związku z powyższym planowany wynik budżetu.
Zmniejszona została planowana kwota na obsługę kredytów i pożyczek o 20.000 zł.
W związku z tym, iż w roku 2015 kredyty i pożyczki nie były zaciągane a na rok 2016 planowana jest wyższa kwota deficytu i zostaną zaangażowane wolne środki na spłatę rat kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych, planowana kwota długu uległa zmianie.
Na lata 2017-2023 zaplanowano wzrost dochodów ogółem i wydatków ogółem, w tym dochodów bieżących oraz wydatków bieżących w granicach 1.900 tys. zł w związku z realizacją Programu Rodzina 500 Plus.
W załączniku Nr 2 Wykaz przedsięwzięć do realizacji w latach 2016-2019 wprowadzono następujące zmiany:
- usunięto przedsięwzięcie "Budowa drogi gminnej Nr 104803B - objazd, gdzie łączne nakłady finansowe planowano na kwotę 680.000 zł.
- zmieniono łączne nakłady finansowe w przedsięwzięciu pn. "Przebudowa drogi gminnej we wsi Guzy" i przeniesiono to przedsięwzięcie do grupy wydatków na programy, projekty lub zadania pozostałe.
- wprowadzono przedsięwzięcie "Budowa zadaszonej wiaty i miejsca ogniskowego", gdzie łączne nakłady finansowe przewiduje się na 110.700 zł,
- zmieniono wartość planowanych łącznych nakładów finansowych na realizację przedsięwzięcia "Przebudowa budynku przy ul. Rynek 6 w Knyszynie". Wartość po zmianie wynosi 199.310 zł. (szczegółowy wykaz zmian zawarty jest w projekcie do uchwały).
P. A. Pietlukiewicz – zadanie przebudowa drogi gminnej Nr 104803B – zostaje całkowicie wykreślona z budżetu, czyli to oznacza, że z tą inwestycją nic się nie będzie działo.
P. K. Bagiński – byliśmy zmuszeni wykreślić to zadanie z budżetu tego roku, ponieważ musieliśmy znaleźć środki na inne zadania, musimy się skupić na tych zadaniach na które planowane jest dofinansowanie. Będziemy się przymierzać do tego zadania w latach następnych. Były przymiarki aby tą drogę budować wspólnie z Nadleśnictwem na ten rok mamy jeszcze do wykonania z Nadleśnictwem przebudowę drogo do Poniklicy.
Innych pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
l)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2016 rok.
P. B. Płońska – Skarbnik Gminy przedstawiła objaśnienie dokonanych zmian w budżecie gminy Knyszyn na 2016 rok.
Zmiany w planie dochodów budżetowych:
Zmniejszenie o kwotę 23.000 zł, z tego:
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział 90095 pozostała działalność paragraf wpływy z usług o kwotę 23.000 zł ( zmiana między rozdziałami).
Zwiększenie o kwotę 114.101 zł, z tego:
Dział 600 Transport i łączność o kwotę 84.201 zł, w tym:
- rozdział 60014 drogi publiczne powiatowe o kwotę 12.000 zł – planowana do otrzymania dotacja z Powiatu Monieckiego na dokonanie wypłat odszkodowań za działki przeznaczone pod drogę we wsi Jaskra,
- rozdział 60016 drogi publiczne gminne o kwotę 72.201 zł – planowana do otrzymania dotacja celowa od Samorządu Województwa Podlaskiego na modernizację drogi dojazdowej do pól i łąk („Gościniec”).
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział 92105 pozostałe zadania w zakresie kultury o kwotę 6.900 zł. Jest to dotacja celowa otrzymana z Powiatu Monieckiego na sfinansowanie lub refundację wydatków związanych z organizacją w 2016 roku imprez kulturalnych o charakterze co najmniej powiatowym wymienionych w umowie.
Zmiany w planie wydatków budżetowych:
Zmniejszenie o kwotę 115.861 zł, z tego:
Dział 600 Transport i łączność, rozdział drogi publiczne gminne, zakup usług pozostałych o kwotę 50.000 zł,
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70095 pozostała działalność o kwotę 28.700 zł, w tym:
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych o kwotę 5.000 zł – omyłkowo zwiększono w Zarządzeniu Nr 153/16 na paragraf 4440 zamiast na paragraf 4400,
- wynagrodzenia bezosobowe o kwotę 23.700 zł.
Dział 750 Administracja publiczna, rozdział 75023 urzędy gmin, wynagrodzenia bezosobowe o kwotę 12.000 zł.
Dział 757 Obsługa długu publicznego, rozdział obsługa kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego, odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek o kwotę 20.000 zł,
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział gospodarka odpadami, zakup usług pozostałych o kwotę 5.161 zł.
Zwiększenie o kwotę 406.962 zł, z tego:
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział spółki wodne o kwotę 3.000 zł – dotacja celowa dla Gminnej Spółki Wodnej „Jaskranka” w Knyszynie na sfinansowanie w roku 2016 kosztów konserwacji urządzeń melioracji.
Dział 600 Transport i łączność o kwotę 214.998 zł, w tym:
- drogi publiczne powiatowe o kwotę 12.000 zł – na wypłatę odszkodowań za grunty do wykorzystania pod drogę powiatową we wsi Jaskra,
- drogi publiczne gminne o kwotę 202.998 zł , w tym na zadania:
a) „Budowa ulic Ks.E. Junga, P. Chwalczewskiego, J. Zamoyskiego w Knyszynie” zwiększenie o kwotę 86.596 zł,
b) wprowadzenie nowego zadania: „Modernizacja drogi, działka Nr 1700/2 (Gościniec) – zwiększenie o kwotę 146.042 zł,
c) wycofano z wykazu zadań inwestycyjnych „Budowę drogi gminnej Nr 104803B (strajkowa) – zmniejszenie o kwotę 30.000 zł.
Dział 630 Turystyka, rozdział pozostała działalność, wydatki inwestycyjne o kwotę 14.760 zł – wprowadzenie nowego zadania pn.”Budowa zadaszonej wiaty i miejsca ogniskowego w Knyszynie”.
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70095 pozostała działalność, opłaty za administrowanie i czynsze za lokale o kwotę 30.000 zł – na czynsze płacone przez gminę dla wspólnot mieszkaniowych.
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział komendy powiatowe policji o kwotę 5.000 zł – planowana wpłata na państwowy fundusz celowy - dofinansowanie zakupu samochodu.
Dział 750 Administracja publiczna, rozdział pozostała działalność różne opłaty i składki o kwotę 10.000 zł – na opłacenie składki członkowskiej za 2016 rok na rzecz Lokalnej Grupy działania – Puszcza Knyszyńska, w związku ze wstąpieniem Gminy Knyszyn do w/w Stowarzyszenia.
Dział 801 Oświata i wychowanie, rozdział dowożenie uczniów do szkół o kwotę 4.188 zł na podwyżkę wynagrodzeń kierowcom autobusów szkolnych.
Dział 851 Ochrona zdrowia, rozdział przeciwdziałanie alkoholizmowi o kwotę 17.416 zł ( na zakup materiałów 7.416 zł i na zakup usług 10.000 zł). Jest to kwota niewykorzystana w roku 2015 pochodząca z wpływów z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska , rozdział pozostała działalność o kwotę 100.700 zł, w tym:
- wynagrodzenia bezosobowe o kwotę 35.700 zł – na konserwację urządzeń elektrycznych, utrzymanie parku miejskiego, obsługa c.o. niezwiązanego z mieszkaniówką.
- różne opłaty i składki – zwiększenie planu wydatków na opłaty z tytułu korzystania ze środowiska o kwotę 10.000 zł,
- zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz, opinii dotyczących wysypiska – o kwotę 25.000 zł ,
- wydatki inwestycyjne - wprowadzenie zadania inwestycyjnego pn.” Modernizacja kotłowni w stacji uzdatniania wody w Knyszynie” – kwota 30.000 zł.
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział pozostałe zadania w zakresie kultury – dotacja celowa z budżetu dla Knyszyńskiego Ośrodka Kultury w kwocie 6900 zł wcześniej otrzymana od Powiatu na sfinansowanie lub refundację wydatków związanych z organizacją w 2016 roku imprez kulturalnych o charakterze co najmniej powiatowym wymienionych w umowie. ( szczegółowy wykaz zmian zawarty w projekcie uchwały)
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
ł)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany w składzie Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. dr Edwarda Jelskiego w Knyszynie.
P. R. Kondrakiewicz Sekretarz Gminy poinformował, że pismem z dnia 10 marca 2016 r. znak: PS-III.9615.8.2016.UK Wojewoda Podlaski wyznaczył na nowego przedstawiciela w Radzie Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. dr Edwarda Jelskiego w Knyszynie Pana Mirosława Jóźwickiego.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
Do pkt. 8- 9
Spraw różnych i wolnych wniosków nie zgłoszono.
Do pkt. 10
Przewodniczący otworzyły punkt 10 porządku obrad. Do protokołu Nr 11/16 ze wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej uwag nie wniesiono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu Nr 11/16 ze wspólnego posiedzeń Komisji stałych Rady Miejskiej głosowało 13 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 13 członków komisji.
Do pkt. 11
Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodniczący zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie
Protokółował:
Andrzej Kudzinowski
Przewodniczący obrad
Mariusz Rogalski
Metryka strony