Protokół Nr 13/16 z 25.05.2016
Protokół Nr 13/16
ze wspólnego posiedzenia Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej Komisji, Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 25 maja 2016 roku w godz. 900-1030
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie pod przewodnictwem Pana Zbigniewa Niedzielewskiego
W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji i zaproszeni goście zgodnie z listą obecności. Na stan 15 członków komisji w posiedzeniu uczestniczy 13, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał.
P. I. Wysocka - Przewodnicząca Rady otworzyła wspólne posiedzenie komisji stałych Rady.
Następnie zaproponowała na Przewodniczącego obrad kandydaturę P. Z. Niedzielewskiego Przewodniczącego Komisji Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej Rady Miejskiej w Knyszynie. P. Z. Niedzielewski wyraził zgodę innych kandydatów nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za wyborem P. Z. Niedzielewskiego na przewodniczącego obrad głosowało 13 członków komisji.
Przewodniczący po otwarciu punktu 1 przedstawił proponowany porządek obrad.
P. I. Wysocka –zgłosiła wniosek o wprowadzenie do porządku obrad jako punkt 2 Ocenę zasobów pomocy Społecznej za rok 2015 dla gminy Knyszyn. Innych uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad głosowało 13 członków Komisji, o oto jego treść.
1. Przyjęcie porządku obrad.
2. Ocena zasobów pomocy Społecznej za rok 2015 dla gminy Knyszyn.
3. Projekty uchwał w sprawach:
a) udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie przebudowy drogi powiatowej nr 1413, do wsi Guzy;
b) określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie zezwolenia na świadczenia usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy Knyszyn;
c) wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego;
d) dokonania zmian w budżecie gminy na 2016 rok.
4. Sprawy różne.
5. Wolne wnioski
6. Przyjęcie protokołu Nr 12/16 ze wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie.
7. Zakończenie obrad.
Do pkt. 2
Przewodniczący otworzył punkt 2 porządku obrad.
P. R. Roszkowska – Kierownik MOPS w Knyszynie przedstawiła Ocenę zasobów pomocy Społecznej za rok 2015 dla gminy Knyszyn (ocena znajduje się w teczce Nr Or.0004) poinformowała, że obowiązek sporządzenia i przedstawienia oceny zasobów wynika z art. 16a ust. 1 ustawy o pomocy społecznej. Ocena jest potrzebna do planowania budżetu na rok następny. Ocena zasobów przedstawia sytuację demograficzną gminy, zasoby tj. placówki oświatowe, medyczne i obejmuje okres 3 lat tj. 2013, 2014 i 2015 rok. Analizując sytuację demograficzną w gminie należy stwierdzić, że rodzi się, co raz mniej dzieci. Zasoby praktycznie od lat się nie zmieniają. Jeżeli chodzi o osoby, które korzystają z pomocy społecznej to przez ostatnie lata liczba tych osób rosła natomiast obecnie utrzymuje się na tym samym poziomie. Budżet pomocy społecznej w tym roku jest wyższy, ale doszło nowe zadanie tj. świadczenia z tytułu programu 500 plus.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. Przewodniczący zamknął punkt 2 porządku obrad.
Do pkt. 3
Przewodniczący otworzył punkt 3 porządku obrad - projekty uchwał w sprawach:
a)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Monieckiemu na wykonanie przebudowy drogi powiatowej nr 1413, do wsi Guzy.
P. K. Bagiński – Kierownik referatu poinformował, że projekt uchwały dotyczy przebudowy odcinka drogi powiatowej we wsi Guzy od mostu do skrzyżowania z drogą gminną w związku z realizacją inwestycji na drodze gminnej we wsi Guzy. Zachodzi konieczność żeby odcinek drogi powiatowej połączyć z drogą gminną nawierzchnią asfaltową stąd propozycja zrealizowania tego zadania z powiatem z udziałem 50% w kosztach przez gminę i powiat. Wykonawca wykona te zadanie po cenach z przetargu. Wkład finansowy gminy i powiatu to kwota 29000 zł.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków komisji.
b)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie zezwolenia na świadczenia usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy Knyszyn.
P. K. Bagiński – kierownik referatu poinformował, że został złożony do Urzędu wniosek o wydanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami przez firmę, która odławia na terenie naszej gminy zwierzęta, mieli kontrole z NIK-u i zarzucono im, że nie mają takiego zezwolenia. Aby móc wydać takie zezwolenie Rada musi podjąć uchwałę określającą wymagania w tym zakresie. Następnie przedstawił i omówił wymagania jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie zezwolenia na świadczenia usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
Ze strony Komisji uwagi i pytania dotyczyły:
P. S. Połonowski – na jakiej zasadzie odbywa się wyłapywanie bezdomnych psów.
P. K. Bagiński – jest zgłoszenie do Urzędu o bezpańskim psie, my to zgłoszenie przekazujemy do firmy, która ma niezwłocznie przyjechać i to zwierzę odłowić.
P. A. Kakareko – czy częstotliwość przyjazdów wpływa na koszty ponoszone przez gminę.
P. K. Bagiński – nie ponieważ koszty są stałe i określone w umowie, gmina co miesiąc płaci określoną kwotę bez względu na ilość przyjazdów.
P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy poinformował, iż odłowione zwierzęta trafiają do schroniska Green House, które mieści się w Krzeczkowie, tam zwierzęta są sterylizowane, hipowane i czekają na adopcję. Gmina w ramach zryczałtowanej kwoty 5700 zł płaconej, co miesiąc ponosi koszty odłowu zwierzą jaki i utrzymania w schronisku do czasu adopcji. Firma, co miesiąc do faktury dołącza informację o ilości psów odłowionych za dany okres, liczbę ogółem przebywających w schronisku zwierząt i ile z tych psów trafiło do adopcji.
P. I. Wysocka zaproponowała żeby wprowadzić rejestr – ewidencję zgłoszeń bezpańskich psów.
Innych pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
c)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego.
P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza poinformował, że lokal mieszkalny nr 8 znajduje się w budynku przy ul. Szkolnej 7, dotychczasowy najemca zrezygnował z zajmowanego lokalu.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono.
W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków Komisji.
d)
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2016 rok.
P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza przedstawił objaśnienia dokonanych zmian w budżecie gminy na 2016 r.:
Zmiany w planie dochodów budżetowych:
- Zmniejszenie o kwotę 2.415.989 zł, z tego:
Dział 600 Transport i łączność, rozdział drogi publiczne gminne o kwotę 172.768 zł – planowane zmniejszenie kwoty dofinansowania z NPRDL zadania pn: „Budowa drogi gminnej wraz z przebudową skrzyżowania z drogą powiatową we wsi Guzy, modernizacja ul. Goniądzkiej i budowa ul. Podlaskiej w Knyszynie” w związku z niższą wartością umowy na wykonanie zadania, w stosunku do wartości planowanej.
Dział 852 Pomoc społeczna, rozdział 85295 pozostała działalność o kwotę 2.243.300 zł – zmniejszenie kwoty dotacji na realizację zadania zleconego w zakresie realizacji Programu Rodzina 500 Plus na rzecz zwiększenia kwoty tej dotacji w rozdziale 85211 w związku ze zmianą rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji budżetowej oraz zwiększenie kwoty dotacji w rozdziale 85295 na zadania zlecone ( Karta Dużej Rodziny) o kwotę 79 zł.
- Zwiększenie o kwotę 2.693.028 zł, z tego:
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział pozostała działalność o kwotę 291.798 zł – zwiększenie kwoty dotacji na realizację zadania zleconego – zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej za I okres płatniczy 2016 r.
Dział 600 Transport i łączność, rozdział drogi publiczne powiatowe o kwotę 29.000 zł – planowana dotacja z Powiatu Monieckiego na realizację zadania pn: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1412B – do wsi Guzy” w drodze porozumienia.
Dział 750 rozdział urzędy gmin, wpływy z różnych dochodów - o kwotę 64.884 zł.
Dział 801 Oświata i wychowanie, rozdział szkoły podstawowe o kwotę 51.183 zł – dotacja celowa w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich za zadanie zrealizowane w roku 2015 pn: „ Modernizacja kotłowni w ZS Kalinówka Kościelna”.
Dział 852 Pomoc społeczna, rozdział 85211 o kwotę 2.243.300 zł – dotacja celowa na realizację programu Rodzina 500 Plus ( w związku ze zmianą rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji budżetowej).
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział domy kultury, wpływy z różnych dochodów ( zwrot niewykorzystanej dotacji podmiotowej za rok 2015) w kwocie 12.863 zł.
Zmiany w planie wydatków budżetowych:
- Zmniejszenie o kwotę 2.591.312 zł, z tego:
Dział 600 Transport i łączność, rozdział drogi publiczne gminne o kwotę 345.091 zł – zmniejszenie planu wydatków na realizację zadania: „Budowa drogi gminnej wraz z przebudową skrzyżowania z drogą powiatową we wsi Guzy, modernizacja ul. Goniądzkiej i budowa ul. Podlaskiej w Knyszynie” w związku z niższą wartością kwoty po przetargu.
Dział 852 Pomoc społeczna, rozdział pozostała działalność o kwotę 2.243.221 zł
zmniejszenie kwoty wydatków na realizację zadania zleconego w rozdziale pozostała działalność w zakresie realizacji Programu Rodzina 500 Plus na rzecz zwiększenia kwoty tej dotacji w rozdziale 85211 w związku ze zmianą rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji budżetowej oraz zwiększenie kwoty wydatków w rozdziale 85295 na zadanie zlecone ( Karta Dużej Rodziny) o kwotę 79 zł – zakup materiałów.
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział utrzymanie zieleni w miastach i gminach, zakup materiałów o kwotę 3.000 zł ( na rzecz zwiększenia zakupu usług).
- Zwiększenie o kwotę 2.868.351 zł, z tego:
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział pozostała działalność o kwotę 291.798 zł – zwiększenie kwoty wydatków na realizację zadania zleconego – na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz na pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu, poniesionych przez gminę za I okres płatniczy 2016 r.
Dział 600 Transport i łączność o kwotę 64.000 zł, w tym:
- rozdział 60014 drogi publiczne powiatowe, wydatki inwestycyjne o kwotę 58.000 zł – zwiększenie kwoty wydatków na zadanie „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1412 B – do wsi Guzy”,
- rozdział 60016 drogi publiczne gminne, wydatki inwestycyjne o kwotę 6.000 zł - zwiększenie kwoty wydatków na zadanie „Rewitalizacja Rynku w Knyszynie”.
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa, rozdział pozostała działalność, wydatki inwestycyjne o kwotę 185.120 zł – zwiększenie planu wydatków na realizację zadania „Przebudowa budynku przy ul. Rynek 6 w Knyszynie”.
Dział 852 Pomoc społeczna , rozdział 85211 o kwotę 2.243.300 zł – zwiększenie planu wydatków na realizację programu Rodzina 500 Plus ( w związku ze zmianą rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji budżetowej).
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 12.650 zł, w tym:
- rozdział 90004 utrzymanie zieleni w miastach i gminach, zakup usług pozostałych o kwotę 3.000 zł,
- rozdział 90015 oświetlenie ulic, placów i dróg, wydatki inwestycyjne o kwotę 9.650 zł – na realizację zadania: ”Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie gminy Knyszyn”.
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział biblioteki o kwotę 60.500 zł – zwiększenie dotacji celowej z budżetu gminy dla Knyszyńskiego Ośrodka Kultury na finansowanie kosztów realizacji inwestycji pn: „Przebudowa z rozbudową budynku na potrzeby Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Knyszynie wraz z zagospodarowaniem terenu i zakupem wyposażenia”.
Dział 926 Kultura fizyczna, rozdział obiekty sportowe o kwotę 10.983 zł – na wynagrodzenia oraz pochodne pracownika zatrudnionego na „ORLIKU”.
P. K. Bagiński – Kierownik referatu w uzupełnieniu dodał, że są trzy główne powody wprowadzenia zmian w budżecie tj.: wprowadzenie nowego zadanie przebudowa odcinak drogi powiatowej we wsi Guzy, złożone odwołania w związku z nieotrzymaniem dofinansowania na przebudowę biblioteki i konieczność zwiększenia środków na to zadanie jeżeli jego realizacja ma nastąpić w tym roku oraz zwiększenie środków na budowę wieży widokowej.
P. S. Ciołko – w zmianach w budżecie wymieniona jest kwota na wynagrodzenie dla pracownika zatrudnionego na ORLIKU, na jakich zasadach zatrudniony jest pracownik.
P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy poinformował, że na cały etat zatrudniony jest pracownik w ramach prac interwencyjnych z Urzędu Pracy oprócz tego gmina uzyskała dofinansowanie na animatora Orlika.
Pytań i uwag ze strony Komisji nie zgłoszono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 członków komisji. Przewodniczący zamknął punkt 3 porządku obrad.
Do pkt. 4
Przewodniczący otworzył punkt 4 porządku obrad.
P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy powróci do tematu wyłapywania bezpańskich psów. Poinformował, że ze strony Urzędu odbywa się w ten sposób, iż jest zgłoszenie telefoniczne, oprócz tego to samo zgłoszenie jest wysyłane emailem, wszystkie te zgłoszenia są ewidencjonowane w odpowiedniej teczce.
P. K. Oświecińska zwróciła się z pytaniem odnośnie sprzątnięcia terenu po były zbiorniku p.poż w Knyszyn-Zamek otrzymała, co prawda pismo, które skierował Burmistrza do Prezesa Hodowli Zarodowej, ale nic w tej sprawie się nie dzieje.
P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza wyjaśnił, iż Urząd ponownie wystąpi z pismem w tej sprawie.
P. I. Wysocka – zaproponował, żeby Urząd zawiadomił odpowiednie służby sanitarne informują, iż była podejmowana interwencja, ale bezskuteczna.
P. M. Pawlik zwrócił się z pytaniem na kiedy planowana jest rewitalizacja parku (Rynku).
P. K. Bagiński w odpowiedzi poinformował, iż nabór wniosków ma odbyć się na początku przyszłego roku a więc prace będzie można wykonać najwcześniej w 2017 lub 2018.
P. M. Pawlik zgłosił, żeby wyremontować część uszkodzonych ławek w parku.
P. J. Bielski zgłosił, że również na placu Jana Pawła II jest uszkodzona ławka.
P. I. Płaszczyk – na osiedlowym placu zabaw przy targowicy została założona bramka, jest propozycja żeby założyć jeszcze jedną bramkę tak aby nie wchodziły tam zwierzęta.
P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza założenie bramki miało na celu likwidację ciągu drogowego, który odbywał się przez ten plac zabaw, wiadomo, że plac zabaw powinien być oddzielony i winno być tam jedno wejście i wyjście, ktoś już to zamknięcie zlikwidował, ale będziemy konsekwentni i zostanie ono ponownie zamknięte.
P. I. Płaszczyk rodzice dzieci z UKS „Jastrząb” i Zarząd pytają o możliwość wglądu do raportu komisji, która kontrolowała UKS „Podlasiak”.
P. R. Kondrakiewicz – Sekretarz Gminy wyjaśnił, iż z tego, co mu jest wiadomo Prezes UKS Jastrząb złożyła wniosek o udostępnienie informacji publicznej w zakresie komisji rewizyjnej i odpowiedź na ten wniosek w stosownym terminie otrzyma.
P. M. Pawlik na ul. Tykockiej jakiś czas temu była awaria sieci wodociągowej leżą tam płyty betonowe czy to zostało już zgłoszone do naprawy czy tak zostanie.
P. K. Bagiński - obowiązek naprawy spoczywa na gminie. Jeżeli chodzi o asfaltowanie to na drodze wojewódzkiej jest to inna klasa asfaltu niż na drodze gminnej, mamy w planie naprawę tego uszkodzenia.
P. A. Budny – zgłosił na ul. Południowej zapadnięte studzienki kanalizacyjne.
Do pkt. 6
Przewodniczący otworzyły punkt 6 porządku obrad. Do protokołu Nr 12/16 ze wspólnego posiedzenia Komisji stałych Rady Miejskiej uwag nie wniesiono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu Nr 12/16 ze wspólnego posiedzeń Komisji stałych Rady Miejskiej głosowało 13 członków Komisji. W głosowaniu udział wzięło 13 członków komisji.
Do pkt. 7
Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad Przewodniczący zakończyła wspólne posiedzenie Komisji Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Samorządu, Finansów, Planowania i Działalności Gospodarczej, Komisji Zdrowia, Kultury, Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Knyszynie
Protokółował:
Andrzej Kudzinowski
Przewodniczący obrad
Zbigniew Niedzielewski
Metryka strony