Protokół nr XIII/16 z 28.01.2016

Protokół Nr XIII/16

 

z sesji Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 28 stycznia 2016 r. która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Knyszynie w godz. 1400 - 1700 pod przewodnictwem Przewodniczącej Rady Miejskiej w Knyszynie

- Pani Ireny Wysockiej  

 

 

            Przewodnicząca Rady Miejskiej otworzyła obrady witając zaproszonych gości, radnych, sołtysów przybyłych na obrady XIII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Stwierdziła, iż na stan 15 radnych w sesji uczestniczy 13 radnych, co zabezpiecza regulaminowe kworum do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności załączona do protokołu).

Po otwarciu pkt.2 „Przedstawienie porządku obrad” Przewodnicząca poinformowała, iż zgodnie z art. 20 ust. 1a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.

Następnie zaproponowała wprowadzenie do porządku obrad w pkt. 6 podjęcie uchwał w sprawach podpunktu „i” zmiany uchwały Nr VII/61/15 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 czerwca 2015 r. w sprawie poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso. Projekt tej uchwały został przedstawiony radnym na posiedzeniu Komisji stałych Rady. Innych uwag i wniosków do porządku obrad nie zgłoszono.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem niżej przedstawionego porządku obrad z uwzględnieniem poprawki głosowało 13 radnych, a oto jego treść:

  1. Otwarcie obrad XIII sesji Rady Miejskiej.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Uhonorowanie Pani Anny Wojtulewicz mieszkanki gminy Knyszyn za wybitne osiągnięcia sportowe.
  4. Interpelacje i wnioski radnych.
  5. Informacja Burmistrza z działalności gminy w okresie między sesjami.
  6. Podjęcie uchwał w sprawach:

a)      zmiany kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Gmina Knyszyn,

b)      określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Gmina Knyszyn,

c)      określenia zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej będących w zakresie zadań własnych gminy – usługi, pomoc rzeczowa, zasiłki na ekonomiczne usamodzielnienie, zasiłki okresowe i zasiłki celowe,

d)     zmiany uchwały Nr XXXV/226/10 Rady Miejskiej w Knyszynie w zakresie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie do prowadzenia postępowania w sprawach z zakresu świadczenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym.

e)      zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,

f)       uchwalenia Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Knyszyn na lata 2016 – 2019 z perspektywą na lata 2020 – 2023,

g)      planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2016 r.,

h)      ramowych planów pracy Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie na 2016 r.

i)        zmiany uchwały Nr VII/61/15 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 czerwca 2015 r. w sprawie poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.

  1. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
  2. Wolne wnioski.
  3. Przyjęcie protokołu z XII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.
  4. Zakończenie obrad.

 

Do pkt. 3

Przewodnicząca otworzyła punkt 3 porządku obrad.

Następnie przedstawiła informację dotyczącą osiągnięć sportowych P. Anny Wojtulewicz mieszkanki wsi Nowiny Zdroje, która od roku 2000 uprawia lekkoatletykę poczynając od kategorii juniora do dzisiejszego dnia reprezentując barwy klubu K ,,Podlasie Białystok’’. Do chwili obecnej jest czynną zawodniczką wielokrotnie reprezentująca Polskę. A od roku 2012 również Polską Policję (w której pracuje od 2012 r.) na zawodach rangi międzynarodowej min:

- Na Światowych Igrzyskach Służb Mundurowych w Fairfax (USA) w 2015 r. gdzie zdobyła dla Polski 4 medale:2 złote w biegu przełajowym na dystansie 5km, biatlonie indywidualnie; srebro na dystansie 3km z przeszkodami i brąz w biatlonie drużynowym mieszanym

- Na Mistrzostwach Europy Policji w maratonie w Graz(Austrii) zajęła 6 miejsce w 2014r.

- Na Mistrzostwach Świata Policji w biegach przełajowych w Katarze zajęła 10 miejsce w 2013r. W latach 2012-2015 zdobywała tytuły Mistrzyni Polski Policji ,Mistrzyni Polski Służb Mundurowych w biegach przełajowych oraz Wicemistrzyni Polski Policji w maratonie i półmaratonie. Ponadto zdobywała również medale na otwartych Mistrzostwach Polski :

W roku 2009 wywalczyła tytuł Młodzieżowej Mistrzyni Polski w biegu na dystansie 3km z przeszkodami oraz Młodzieżowej Wicemistrzyni Polski w biegach przełajowych , zajęła 2 miejsce w zawodach Międzypaństwowych w Berlinie. W roku 2010 zdobyła tytuł Brązowej Medalistki Mistrzostw Polski Seniorów w biegach przełajowych. W latach 2008-2010 uczestniczyła w Mistrzostwach Europy oraz Meczach Międzynarodowych ( Dublin, Berlin, Bruksela, Cottbus). Ostatni brązowy medal z otwartych Mistrzostw Polski Seniorów wraz z koleżankami z klubu KS Podlasie Białystok wywalczyła w roku 2014 w Krakowie w biegach przełajowych. Posiada licencje sędziego Polskiego Związku Lekkoatletyki . Za wkład i osiągnięcia na tym polu została uhonorowana brązową odznaką Polskiego Związku Lekkoatletyki. Aktualnie przygotowuje się do kolejnego sezonu w którym poza Mistrzostwami Polski Policji, Mistrzostwami Polski Służ Mundurowych najważniejszym startem będą Mistrzostwa Europy Policji w biegach przełajowych w Coventry oraz otwarte Mistrzostwa Polski w biegach przełajowych. Za swoje osiągnięcia sportowe na arenie krajowej jak i międzynarodowej wielokrotnie wyróżniana i nagradzana przez Komendanta Głównego Policji, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Prezesa Komitetu Olimpijskiego.

Następnie Przewodnicząca w imieniu Rady Miejskiej złożyła Pani Annie Wojtulewicz gratulacje życząc dalszych sukcesów w sporcie i pracy zawodowej i zwrócił się do Burmistrza o uhonorowanie Pani Anny Wojtulewicz.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza wręczył P. Annie Wojtulewicz okolicznościowy dyplom i puchar, przyłączając się do życzeń. Złożył również gratulacje ojcu Panu Jerzemu Wojtulewicz sołtysowi wsi Nowiny Zdroje.

Przewodnicząca zamknęła punkt 3 porządku obrad.

 

Do pkt. 4

Przewodnicząca otworzyła punkt 4 porządku obrad.  

r. M. Pawlik – zwrócił się z wnioskiem o przedstawienie aktualnej sytuacji w SP ZOZ w Knyszynie ze szczególnym uwzględnieniem spraw kadrowych.

Przewodnicząca – ze względu na to, że na godzinę 1400 jak życzyli sobie radni Burmistrz zaprosił Dyrektor SP ZOZ w Knyszynie P. Ludmiłę Łapińską i ze względu na duże zainteresowanie proponuję aby P. L. Łapińska wyjaśniła okoliczności faktu zaprzestania pracy przez P. dr T. L. w tym punkcie porządku obrad.  

Rada wyraziła zgodę.

P. L. Łapińska – Dyrektor SP ZOZ w Knyszynie stwierdziła, że jej zadaniem w tym ZOZ-ie nie jest zwalnianie kogokolwiek tylko utrzymanie ZOZ-u w jak najlepszej kondycji. Przygotowaliśmy umowę o pracę wszystkim lekarzom w formie niezmienionej od kilku lat były to corocznie podpisywane aneksy do tych umów pan dr O. bez problemu przez trzy lata takie aneksy podpisywał natomiast w tym roku tego aneksu nie podpisał. Dwukrotnie był proszony przez pracowników kadr, ale tego nie zrobił ze mną też nie rozmawiał do dnia 22 grudnia 2015 r. było to rano przyszedł do mnie i oświadczył, że nie ma czasu bo się spieszy, pracować nie musi i postawił warunek że życzy sobie oddzielnego stanowiska kierownika oddziału nie sprecyzował czy dla siebie czy dla kogoś. To skutkuje finansami bo jeżeli będzie oddzielny kierownik oddziału interny od razu jest kierownik ZOL-u, i oddzielna oddziałowa na ZOL a ja uważam że na początku roku nas jeszcze na to nie stać. I pan dr usłyszał ode mnie, że ja w ciągu najbliższych dwóch – trzech miesięcy kiedy nie wiemy jaka jest kondycja finansowa tego szpitala takiej decyzji nie mogę podjąć. Gmina przez ostatnie cztery lata nie musiała spłacać naszych długów wiec ja bym nie chciała, żeby przez takie decyzje gmina musiała spłacać dług za 2016 r. nikt nie pozbywał się pana doktora to jest nieprawda.

P. Anna Ejsmont-Szklanko główna księgowa SP ZOZ w Knyszynie poinformowała, że wszyscy nasi lekarze nie są pracownikami na umowę o pracę, są to pracownicy, którzy pracują w ZOZ-ie na kontraktach czyli umowach cywilno-prawnych jak każdy inny kontrahent świadczą nam swoje usługi. Jeżeli my zawieramy z którymkolwiek z lekarzy umowę na świadczenie usług gdzie zawarte są wszystkie warunki na świadczenie usług i kolejny rok przedłużamy aneksami nie zmieniając nic w związku z tym że nasza kondycja finansowa jest taka jaka jest a nie inna i w tym roku było tak samo był kolejny aneks, ale pan doktor nie podpisał tego aneksu ostatniego dnia w grudniu pan doktor by u nas w kadrach oddał ten aneks nie złożył podpisu zawiadomił tylko, że zabiera swój fotel i swoją kozetkę i poszedł sobie nikt pana doktora nie zwalniał bo nie mamy takiej możliwości pan doktor sam taką decyzję podjął.

P. L. Łapińska – ja państwu dodam, bo na to są świadkowie pan doktor powiedział zabieram kozetkę i fotel natomiast z tej pracowni zniknęła klawiatura i myszka i został odłączony sprzęt diagnostyczny i w poniedziałek zastajemy sprzęt na podłodze stoimy z diagnostyką więc kogo karał pacjentów świadkiem jest pan Ł. informatyk z Urzędu, który nie był w stanie sobie z tym poradzić. Gdybyśmy wiedzieli wcześniej że zniknie myszka i klawiatura np. w czwartek mamy czwartek, mamy piątek mamy swojego informatyka w ZOZ-ie przyjeżdża człowiek i nam to robi. No nie można robić w ten sposób.

r. M. Pawlik – kto obecnie wykonuje te badania.    

P. L. Łapińska – przyjęto dwóch lekarzy jeden, który pracuje w szpitalu wojewódzkim a drugi który pracuje na radiologii w szpitalu klinicznym i w Mońkach.

r. M. Pawlik poprzednio te badania wykonywał pan dr O. a teraz są dwa etaty,

P. L. Łapińska poprzednio te badania wykonywał dr O. i dr St.

P. A. Ejsmont-Szklanko ci panowie wykonują badania na umowę zlecenie, wynagrodzenie otrzymują za wykonane badania.

Przewodnicząca – P. doktor wyjaśniała, że są zabezpieczone badania USG, ci lekarze nie są zatrudnieni na umowę o prace otrzymują wynagrodzenie od ilości przeprowadzonych badań.

P. Karwacka – jak było poprzednio z robieniem badań przez P. dr O.czy to był w ramach jego pracy?

P. Dyrektor w ramach jego kontraktu.

Kontynuując P. Dyrektor – jest rok 2012 sierpień szpital tonie w długach nie mamy opału zamknięta jest poradnia kardiologiczna i za moment zamkną nam internę. P. Burmistrz Matyszewski proponował stanowisko dyrektora dwóm lekarzom P. O. i P. J. obaj odmówili, podjęłam się tego po tym, co teraz słyszę nie wiem czy potrzebnie.

Przewodnicząca – Radni zwrócili się do Burmistrza aby na dzisiejszą sesję zaprosić obie strony tj. panią Dyrektor i P. dr O., który zadeklarował, że może przybyć na sesję dopiero około godziny 1600 w związku z tym mam prośbę do zainteresowanych osób o pozostanie na sesji w celu wysłuchania drugiej strony. P. Dyrektor przedstawiła swoje racje poznamy też i racje P. doktora. Dodała, że ceni osobiście p. dr O. i jako fachowca po prostu go szkoda bo był potrzebny tutaj niemniej jednak nikt nie mógł go zmusić. Przypisujecie państwo tą niezręczną sytuację, która powstała Burmistrzowi, Radzie, chcę państwu wyjaśnić, że Rada nie ma prawa wtrącania się w politykę kadrową jednostek po to jest powołany Dyrektor ZOZ-u czy Szkoły to oni zatrudniają i odpowiadają za politykę kadrową, że powstał tam konflikt to już wiemy od dawna bo były spotkania z pracownikami między innymi był p. dr O. była nawet taka propozycja bo z Burmistrzem zwróciliśmy się do p. dr O., że skoro części pracowników obecna pani dyrektor nie odpowiada może sam stanąłby na czele ZOZ-u odmówił nam. Ktoś musi jednak podjąć się tego zadania a to nie jest prosta spraw, ubolewamy że tak się stało bo to nasz największy zakład pracy w gminie. Trwają negocjacje, Burmistrzowie spotykają się to z jedną to z drugą stroną i chcą z tego impasu jakoś wyjść to nie służy zarówno dla szpitala jak i nikomu a proszę mi wierzyć, że dla mnie szpital był i jest perełką bo my wszyscy mieszkańcy korzystamy z jego usług. Następnie zwrócił się do radnych czy są pytania do pani dyrektor bądź pani księgowej.

P. A. Ejsmont – Szklanko poinformowała, że sporządziła wstępny bilans zysków i strat i SP ZOZ w Knyszynie rok 2015 zamknął strata – 1688,24 zł.

Przewodnicząca – 1688 zł to nie jest żadna strata. Mogę tylko podziękować pani dyrektor za to co widziałam na II piętrze gdzie mieści się ZOL byłam pod wrażeniem jak odnowiony został ten oddział 20 kpl. najnowocześniejszych łóżek niejeden oddział na Podlasiu nie ma takiego wyposażenia jakie jest w Knyszynie, ktoś to musiał załatwić. Osoby starsze pamiętają i wiedzą ile trzeba był zachodu żeby zebrać pieniądze by zrobić remont. Ktoś musi być gospodarzem i musi to robić.

Na obrady przybyła r. K. Oświecińska w dalszej części obrad sesji uczestniczy 14 radnych.  

P. Dyrektor poinformowała, że to zebranie pracowników odbyło się w Urzędzie na jej prośbę. Poprosiłam pana burmistrza o takie spotkanie bez mojej obecności, żeby cała załoga przyszła i się wypowiedziała. Więc był p. dr O. z żoną jeden palacz i jedna laborantka to wszystko reszta nie miał nic do powiedzenia.

P. B. mieszkaniec Knyszyna – bo się bali żeby coś powiedzieli to jutro by nie pracowali.

Przewodnicząca – takie sprawy reguluje Sąd Pracy, od każdej decyzji można się odwołać, są stworzone ku temu procedury każdy może się odwołać o ile decyzja przełożonego mu się nie podoba.

r. I. Płaszczyk – procedury są jak najbardziej tylko, że jeżeli bierzemy się za te procedury to potem trwa to latami, naprawdę ciąganie się po Sądach trwa latami nie zawsze wszystko można osiągnąć poprzez odwoływanie się poprzez Sądy. Nie oszukujmy się w tym szpitalu pracują panie, które mają już swoje lata i nie znajdą od tak pracy nie są to młode dziewczyny o które zbiegają Szpitale czy wyjadą za granice one przepracowały tutaj ileś lat i chciałaby tutaj zostać, tutaj mają swoje rodziny czy w wieku lat pięćdziesięciu łatwo jest znaleźć dzisiaj pracę proszę państwa, kto odważy się stać i powiedzieć bo mnie się to nie podoba, niewielu naprawdę niewielu i wierzcie mi to wcale nie jest proste. Czy w waszej pracy ktoś z was kiedykolwiek odważył się tak jawnie sprzeciwić się pracodawcy. Na pewno niewielu, pewnie jednostki. Chodzi oto żeby rozwiązać ten problem na najniższym szczeblu nie iść do Sądu, dojść do porozumienia na tym najniższym poziomie,

Przewodnicząca – staramy się Burmistrz jako organ prowadzący prowadzi rozmowy

r. I. Płaszczyk – mam wrażenie że tutaj ciągle chodzi o jakieś nieporozumienie pracodawca, personel.

P. Dyrektor – ja panią radną zapraszam żeby pani jako radna porozmawiała z personelem.

r. A. Kakareko – przez pół roku chodziłam do tego szpitala bo tam leżała moja mama, byłam tam trzy razy dziennie i ja niczego nie widziałam, żeby coś się działo nikt mi nie powiedział, że dzieje się coś złego i bardzo mnie to denerwuje, że dzisiaj oskarżana jest pani doktor o mobing czy coś innego od tego jest Burmistrz można zrobić zebranie rady czy komisji i wyjaśnić co się dzieje.

Przewodnicząca zakończyła dyskusje i zamknęła punkt 4 porządku obrad.

 Do pkt. 5

Przewodnicząca otworzyła punkt 5 porządku obrad.

Następnie udzieliła głosu p. K. Chowańskiemu – Zastępcy Burmistrza, który przedstawił następujące informacje z działalności gminy w okresie między sesjami:

  1. Dnia 22 stycznia 2016 r. złożono dokumenty rozliczeniowe dotyczące modernizacji kotłowni w Zespole Szkół w Kalinówce Kościelnej dofinansowanej ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
  2. 31 grudnia 2015r. zakończyły się konsultacje społeczne, które miały na celu zbadanie potrzeb i oczekiwań mieszkańców gminy Knyszyn dotyczących funkcjonowania Miejsko- Gminnej Biblioteki Publicznej w Knyszynie. W badaniu ankietowym udział wzięło 110 osób.
  3. Trwa procedura przygotowania dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach programu Biblioteka+ przebudowy i rozbudowy budynku byłego posterunku policji na potrzeby Miejsko- Gminnej Biblioteki Publicznej w Knyszynie.
  4. Trwa procedura przygotowania dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach działania 2.4 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakres inwestycji będzie obejmował budowę zadaszonej drewnianej wiaty z miejscem na ognisko i okapem/wyciągiem. Lokalizacja inwestycji – Góra królowej Bony. Planowane dofinansowanie – 90% kosztów kwalifikowalnych.
  5. Trwa procedura przygotowania dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach działania 3.1 Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. W ramach projektu zostaną przeprowadzone szkolenia komputerowe dla 101 mieszkańców gminy Knyszyn. Wkład własny gminy w projekcie będzie polegał na użyczeniu sal na szkolenia prowadzone przez tzw. Latarnika Polski Cyfrowej.
  6. Złożono wniosek o dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Knyszyn. Dofinansowaniem objęty będzie odbiór, transport i utylizacja wyrobów azbestowych. Poziom dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku wynosi 100%. W projekcie uwzględniono 30 nieruchomości.
  7. Rozstrzygniecie ogłoszonego w grudniu 2015 r. konkursu pn. „Najładniejsza świąteczna dekoracja posesji” nastąpi 31 stycznia 2016 r. podczas Powiatowego Przeglądu Teatrów Wiejskich i Obrzędowych.
  8. Od 01 stycznia 2016 r. w Knyszyńskim Ośrodku Kultury funkcjonuje punkt darmowej pomocy prawnej, która jest udzielana przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku. Szczegóły na stronie internetowej www.knyszyn.pl
  9. Uzyskano decyzję o ustaleniu celu publicznego w sprawie przebudowy drogi powiatowej Zofiówka – Nowiny Kasjerskie i Nowiny Kasjerskie – Nowiny Zdroje.
  10. Uzyskano decyzję pozwolenie na budowę oświetlenia ulicznego w ul. Północnej i Łąkowej.
  11. II Przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego Nr 13 o powierzchni 37,7 m2 przy ul. Szkolnej 7 w Knyszynie wraz z piwnicą oraz oddaniem w użytkowanie wieczyste udziału w gruncie zakończył się wynikiem negatywnym – brak wpłaty wadium i uczestników licytacji.
  12. Sekcja Teakwondo (8 osób) wzięło udział w Mikołajkowych zawodach w Giżycku, W. L. zdobyła srebrny medal a O. S. brązowy.
  13. W Knyszyńskim Ośrodku Kultury odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego dla dzieci i młodzieży pt. „Zapachy babcinej kuchni”
  14. W Wojewódzkim Ośrodku Animacji Kultury w Białymstoku odbyło się podsumowanie konkursu pt. „Inna choinka”. Wzięło udział 9 uczestników z naszej gminy, zdobyli oni 3 nagrody i jedno wyróżnienie.
  15. W spotkaniu opłatkowym zorganizowanym przez KOK i MOPS wzięło udział około 50 osób
  16. W Monieckim Ośrodku Kultury odbyło się podsumowanie powiatowego konkursu na „Bombkę i kartkę bożonarodzeniową”. Wzięło udział 8 uczestników z naszej gminy. Jedna osoba zajęła I miejsce w kategorii powyżej 15 lat.
  17. W akcji zima, która rozpoczęła się 25 stycznia, bierze udział 48 uczestników
  18. Odbyły się Mikołajki w bibliotece dla 30 osobowej grupy dzieci z klas I-V SP
  19. W knyszyńskiej bibliotece odbyło się spotkanie autorskie z Anną Kamińską autorką książki „Simona. Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak”

Pytań i uwag ze strony Rady do przedstawionych informacji nie zgłoszono. Przewodnicząca zamknęła punkt 5 porządku obrad.

 Do pkt. 6

Przewodnicząca otworzyła punkt 6 porządku obrad. Podjęcie uchwała w sprawach, poinformowała, że projekty uchwał były omawiane na posiedzeniu komisji stałych Rady.

a)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Gmina Knyszyn. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XII/108/16).

b)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzącym jest Gmina Knyszyn. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XII/109/16).

c)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej będących w zakresie zadań własnych gminy – usługi, pomoc rzeczowa, zasiłki na ekonomiczne usamodzielnienie, zasiłki okresowe i zasiłki celowe. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XII/110/16).

d)      

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/226/10 Rady Miejskiej w Knyszynie w zakresie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knyszynie do prowadzenia postępowania w sprawach z zakresu świadczenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XII/111/16).

e)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. Poinformowała, że taryfy: za zbiorowe zaopatrzenie w wodę wynosi 1,89 zł plus VAT, za odprowadzanie ścieków wynosi 3,97 zł plus VAT. Stawki maja obowiązywać od 1 kwietnia 2016 r. przez okres roku i nie wzrosły od kilku lat. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XII/112/16).

f)        

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Knyszyn na lata 2016 – 2019 z perspektywą na lata 2020 – 2023.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XII/113/16).

g)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2016 r. Kontynuując przedstawiła projekt planu pracy Komisji Rewizyjnej. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XII/114/16).

h)       

Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie ramowych planów pracy Komisji stałych Rady Miejskiej w Knyszynie na 2016 r. Kontynuując przedstawiła projekty planów pracy komisji stałych Rady. Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XII/115/16).

 i)         

 Przewodnicząca przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/61/15 Rady Miejskiej w Knyszynie z dnia 30 czerwca 2015 r. w sprawie poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.

Następnie otworzyła dyskusję. Dyskusji nie podjęto. W zarządzonym głosowaniu jawnym za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. (w załączeniu uchwała Nr XII/116/16).

Przewodnicząca zamknęła punkt 6 porządku obrad.

 Do pkt. 7

Punktu 7 porządku obrad nie zrealizowano z uwagi na brak interpelacji i wniosków radnych.

 Do pkt. 8

Przewodnicząca otworzyła punkt 8 porządku obrad. Wolne wnioski.  Poinformowała, że z uwagi na to, iż na obrady sesji przybył P. dr T. O. proponuje aby ten punkt zacząć od wysłuchania pana doktora.

r. I. Płaszczyk zwróciła się z pytaniem o podanie przyczyn odejścia z pracy w SP ZOZ w Knyszynie.

P. dr T. O. – stwierdził, że nie pracuje już w SP ZOZ w Knyszynie w połowie listopada czy też na początku grudnia w momencie kiedy jest aneksowanie umów kontraktowych przez lekarzy poprosiłem o to żeby zostało określone kto jest kierownikiem oddziału chorób wewnętrznych przed kim ja jako lekarz odpowiadam za pracę na dyżurach poprosiłem o zawarcie takiej informacji w umowie kontraktowej. Od kiedy odeszła dr Kurzątkowska praktycznie dokumenty medyczne nie są podpisywane w miejscu gdzie powinien podpisywać kierownik oddziału nie wiem też kto był wykazany jako kierownik oddziału w dokumentach do instytucji nadzorujących. Na zadawane pytania w administracji nigdy nie dostałem konkretnej odpowiedzi zawsze było powiedziane że nie ma określonej osoby. Jako kierownicy mogą być wykazani lekarze specjaliści czyli ja albo dr M. i dr S. żadna z tych osób formalnie nie wykonywał takiej funkcji jak kierownik oddziału. Ja chciałem wyjaśnić tą sytuację żeby uniknąć konsekwencji prawnych. Taka osoba jak kierownik oddziału i jego zastępca musi być określona wynika to z ustawy o Zakładach Opieki Zdrowotnej poza tym moim zastrzeżeniem drugim jakie chciałem żeby było wniesione do umowy kontraktowej było to że w czasie dyżurów lekarskich czyli w godzinach popołudniowych było umówionych kilkanaście badań USG do wykonania poza normalną pracą na dyżurze czyli przyjmowaniem pacjentów na Izbie Przyjęć, nadzorowaniem pacjentów na oddziale, ja w momencie przyjazdu na dyżur dowiaduję się, że jest np.: trzech pacjentów w kolejce na izbie przyjęć, coś się dzieje na oddziale a tu pacjenci szturmują pracownię USG. Ja porostu w tym momencie nie wyrabiałem się z pracą, ja już nie mówię, że otrzymywałem takie same stawki jak inni lekarze chciałem to sprecyzować, żeby był zapis że nie ma obowiązku wykonywania planowych badań ultrasonograficznych w godzinach dyżurowych ja rozumiem że można zrobić jedno czy dwa badanie, ale zdarzało się, że ja przyjeżdżałem na sobotni dyżur i było piętnaście badań czyli mniej więcej tyle badań wykonywałem w ciągu 6-7 godzin pracy jeżeli nie miałem innych dodatkowych obowiązków. W soboty jest jeden lekarz na dyżurze i musi zapewnić obchody na obu oddziałach i obsługę Izby przyjęć. Pacjenci musieli czekać wiele godzi na czczo bo trzeba było przyjąć pacjentów na izbie przyjęć. I o te dwie rzeczy poszedł spór. Przez cały miesiąc pani doktor praktycznie mnie unikała widziałem się z nią przez cały grudzień może kilka minut. W momencie kiedy były zmiany dyżurów i ona powinna przyjąć ode mnie dyżur przychodził dr J. ona nie przychodziła a w inne dni kiedy ja pracowałem była w przychodni w innych miejscach praktycznie kiedy byłem na oddziale ona się nie pokazywała. Komunikacja była utrudniona ja przekazywałem i przez osoby z administracji i bezpośrednio do niej natomiast było to bez odzewu ostatnia rozmowa była 31 grudnia i ona powiedziała proszę iść do księgowości i podpisać że niby zgadza się i zaszedłem i okazało się że nie będzie zmiany umowy i koniec i w związku z tym ja nie zgodziłem się na podpisanie ona też na moich warunkach.

Przewodnicząca czyli pan doktor nie doszedł do porozumienia z panią dr Łapińską poprzez to że zaproponowane w kontakcie wymagania w stosunku do pana nie odpowiadały.

P. dr T. O. w kontrakcie nie ma żadnych sprecyzowanych zapisów tam były bardzo ogólne rzeczy jak ja chciałem sprecyzowania w tych dwóch punktach to było od razu nie.

Przewodnicząca – aneks zaproponowany panu w grudniu 2015 r. różnił się od tego z 2012 r.

P. T. O. – był taki sam one co roku rutynowo były przedłużane i ja chciałem dodać dwa punkty tj. określenia kto jest kierownikiem oddziału przed kim formalnie się odpowiada i zapis że nie muszę robić na dyżurze tylu badań planowych. Inni lekarze takich obciążeń na dyżurach nie mieli nie wykonywali takich badań ultrasonograficznych, które wykonywałem ja. Pacjenci byli zapisywani w przychodni rejonowej był tak, że na każdy dzień kiedy ja pracuję miało być zapisanych trzech pacjentów z poradni a reszta badań miała być z oddziału tyle i ile trzeba było zrobić w ciągu dnia ja zrobiłem natomiast w momencie kiedy ja zacząłem jeździć do Białegostoku zaczęto mi wrzucać te badania w czasie dyżurów.          

r. A. Kakareko w 2012 została zwolniona P. dr K. czy w tamtym okresie też był taki kierownik.

P. dr T. O. – pani dr K. była ordynatorem - kierownikiem oddziału, ordynatora wybiera się w postępowaniu konkursowym. ZOZ-y aby ominąć tą procedurę często powołują kierownika oddziału bądź koordynatora taką osobę może mianować dyrektor a ta osoba musi mieć specjalizację w danym kierunku.

r. A. Kakareko – czyli od 2012 r. nie było takiego kierownika.

P. T. O. – formalnie nie chyba że któryś z lekarzy w dokumentacji do NFZ był wykazany natomiast ja takiej odpowiedzi od pani dyrektor formalnie nie otrzymałem a chciałem to mieć na piśmie ostatecznie lekarz pracujący na oddziale musi wiedzieć kto jest jego kierownikiem i przed kim odpowiada.

r. M. Pawlik – sprawa finansowa, która była poruszona.

P. dr T. O. – ja nie żądałem zmiany stawek godzinowych za pracę mówiłem tylko, że jeżeli chcą żebym ekstra robotę robił na dyżurze to niech spróbują mi to jakoś inaczej wynagrodzić nie stawiłem żadnych innych warunków. Jako specjalista miałem takie same stawki godzinowe jak każdy inny lekarz na dyżurze i minimalnie większy o 5 zł na godzinę za pracę w dni poprzednie jak lekarze niespecjaliści: J. i Łapińska przynajmniej ja tak wiem.

r. M. Pawlik – panie doktorze nas interesują stosunki panujące w Zakładzie w relacjach pracownik – przełożony.

P. dr T. O. ja bym nie chciał wywlekać tutaj tego typu spraw, chyba wiecie że się nie układało ja zgłaszałem, moja żona jak i część pracowników do pana Burmistrza pewne sprawy. Zdziwieni byliśmy, że protokół Państwowej Inspekcji Pracy z przeprowadzone kontroli, która była w ZOZ-ie nie dotarł do Urzędu i nikt nie był świadomy że coś takiego istnieje. Kontrola dotyczyła różnych spraw pracowniczych nie dotyczył nas lekarzy kontraktowych, ten protokół trafił w końcu do P. Burmistrza i jest do wglądu jeżeli ktoś jest zainteresowany były tam zawarte zastrzeżenia i myślę, ze jeżeli chodzi o stosunki wobec pracowników można tam wiele się dowiedzieć.

P. E. Packiewicz – sołtys wsi Grądy wcześniej na sesji była poruszona kwestia że jak pan odszedł ze szpitala zostało zabrane łóżko, klawiatura i mysz komputerowa.

P. dr T. O. – nigdy nie mogłem się doprosić żeby w pracowni był porządny komputer, ja dostałem ten komputer którego nie chciał używać rejestratorka w przychodni rejonowej poskładałem go podłączyłem własną klawiaturę i własną myszkę no i jak odchodziłem to ja to po prostu zabrałem, co do komputera ja go nie zniszczyłem, a to że stał na ziemi ponieważ to było moje biurko, moja kozetka, myszka i klawiatura swoje własne rzeczy po prostu zabrałem uprzedziłem o tym w administracji. Zostały jeszcze zakupione przeze mnie drzwi do pracowni

P. E. Packiewicz – to było powiedziane inaczej że to wyposażenie zostało zabrane i chciałam żeby pan wyjaśnił.

P. dr T. O. – stało się tak jak mówiłem. Kiedy otrzymałem telefon od księgowej wręcz z groźbą, że jak nie oddam klawiatury albo jak nie zrobię coś z tym komputerem to oni oddadzą ten komputer do analizy do informatyków bo na pewno ja go uszkodziłem i coś tam zrobiłem z tym komputerem bo nie chce pracować ponieważ ktoś nie mógł zainstalować myszki ani klawiatury więc ja przyjechałem i w obecności dr J. w ciągu paru minut zainstalowałem klawiaturę i nie wiem dlaczego ktoś kto to robił nie potrafił sobie z tym poradzić.

Przewodnicząca – tak jak to tutaj było mówione na cały dzień był oddelegowany informatyk z Urzędu i nie potrafił tego zrobić, co wy macie za informatyka w gminie.

P. dr T. O. – jest to bardzo stary komputer z bardzo starym systemem operacyjnym i podłączanie nowych urządzeń typu klawiatura, mysz wiąże się z dograniem oprogramowania tak zwanych sterowników i to trzeba było zrobić.

P. J. Chmielewski – Burmistrz Knyszyna – dziwi mnie sytuacja taka, że lekarze musza pracować na starym sprzęcie tym bardziej, że gmina w roku ubiegłym przekazała dwa nowe komputery. Dlatego też ja wyjaśnię sprawę tych komputerów że pan doktor nie dostał nowego komputera a poszły do administracji.

r. J. Bielski – moim zdaniem musimy zrobić tak nie wiem w jaki sposób żeby pana doktora zatrzymać w naszym szpitalu, nie po to pan doktor walczył o szpital tak jak jego ojciec i jest bardzo dobrym fachowcem i uważam, że strata byłaby wielka i wstyd dla nas dla mieszkańców żeby pan doktor jeździł do pracy do Moniek czy Białegostoku. Trzeba postarać się żeby ta sytuację rozwiązać na pewno dla pana doktora nie chodził o ta klawiaturę czy też myszkę chodziło o rzecz i ja bym prawdopodobnie postąpił tak samo na jego miejscu.

P. J. Chmielewski – Burmistrz Knyszyna bardzo się cieszę, że jesteście państwo tak zaabsorbowani tą sytuacją pan doktor O. jest knyszyniakiem naszym sąsiadem i musimy wszystko zrobić żeby pan doktor został z nami, musimy to wspólnie wypracować.

Przewodnicząca zamknęła dyskusję.

r. M. Pawlik zgłosił wniosek o rozpatrzenie możliwości przyznania dofinansowania do UKS Jastrząb Knyszyn ewentualnie proporcjonalny podział środków między dwa kluby sportowe.

Głos zabrał P. R. Z. – chciałbym nawiązać do konkursu mam informacje i chce je przedstawić, że komisja została oszukana jeżeli chodzi o wyjaśnienie napisane przez p. S. C. chodzi o liczbę osób które są zgłoszone do związku i reprezentują klub Podlasiak Knyszyn nie wiem czy wszyscy w tej komisji przejrzeli to i świadomie nie chcieli tego zobaczyć czy po prostu zobaczyli tylko liczbę. Na ogólną liczbę 100 osób raptem jest 48 osób w dwóch miejscach jest powtórzonych około 20 nazwisk. Następna sprawa drużyna seniorów do rozgrywek rok 2015/2016 dałem dla prezesa listę 18 zawodników wzięło się 37 gdzie przez półtora roku nie widziałem ani jednego z 21 zawodników którzy tu są, mało tego prezes zgłosił i powiedział że będzie drużyna seniorska, będzie tylko będzie musiał wyłożyć pieniądze bo są tutaj zawodnicy ponad 10, z których żaden nie będzie reprezentował Podlasiaka Knyszyn którego prezesem będzie P. S. C. mało tego w fakturze, którą przedstawił że rzekomo wydał 3000 zł na dzieci które przejął „Jastrząb” maksymalnie jest 1000 zł ponieważ około 1200 zł to jest sprzęt, który kazałem dla P. S. C. kupić dla seniorów do treningu, dresy dla trenera trampkarzy. Przedstawione źródło pozyskanych środków Starostwo Powiatowe w Mońkach jest kwota 3000 zł nie Starostwo przyznał dla każdej z drużyn, która startował kwotę 2500 zł. i następna rzecz nie wiem czym komisja się sugerował przydzielając te pieniądze, podam przykład dzisiaj przed Radą podchodzę do P. S. pytam się kiedy prezes przeleje mi pieniądze za moje wynagrodzenie – pan S. powiedział ja nie mam pojęcia ja z panem umowy nie podpisywałem. Jak można było tego nie zauważyć w trzech miejscach jest ta sama osoba i 20 nazwisk się powtarza, wiem że głównym powodem przyznanej dotacji była ilość fikcyjnych dzieci.    

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza każdy kto składa dokumenty dotyczące jakiegokolwiek zamówienia czy przetargu zobowiązany jest napisać tam prawdę pisze też do tego oświadczenie że ponosi odpowiedzialność karną za składanie fałszywych zeznań. Jako przewodniczący komisji konkursowej zapewniam, że nie mieliśmy żadnych podstaw do stwierdzenia, że ktokolwiek kto składał dokumenty pisze tam nieprawdę dlatego też komisja pracowała na tych dokumentach, które były przedstawione. W piśmie wyjaśniającym każdy mógł do tego pisma dołączać cokolwiek, ale to nie było warunkiem to nie było oceniane. Prosiliśmy o listę i takie dokumenty dostaliśmy ale oprócz tego dostaliśmy inne dokumenty o które nie prosiliśmy. Chociażby te wyjaśnienia w związku z powstaniem klubu dodatkowe te dokumenty o które nie prosiliśmy wpłynęły z obu stron.

P. R. Z. – chodzi o ten wniosek, który jest do wyjaśnienia na jakiej podstawie Klub Jastrząb miał przedstawić dochód – wkład własny 5900 zł. gdzie Pan S. nie musiał wyjaśniać 22 tys. zł. skąd on to pozyska to jest kolosalna różnica.

P. K. Chowański – 5900 tam jest przedstawiony jako wkład własny tylko z jakich środków będzie pozyskany.

P. R. Kondrakiewicz Sekretarz Gminy u pana S. było wykazane 3000 zł ze Starostwa państwo też korygowali jak np.: zgłaszanie drużyn do rozgrywek na wiosnę. W korekcie zaprzeczaliście sami sobie.

P. Z. – to proszę zadzwonić do związku czy to jest prawda.

P. Sekretarz – ja dzwoniłem i sprawdzałem jest sporządzona notatka służbowa. Pierwsza oferta zawierała rozgrywki PZPN-u

P. Z. – zadzwonimy jutro ja mam też informację.

P. A. M. – Prezes UKS Jastrząb drużyna trampkarzy, która jest zgłoszona przez Podlasiak jest siedmiu piłkarzy z Gminy Krypno to co cały czas stwierdzaliśmy, że tak się dzieje. Tu jest oficjalna lita seniorów jest ich 37 są powielane nazwiska nie wiem kto to sprawdzał, nie wiem jak można wpisać np.: W. T. rocznik 2006 do trampkarzy – 2001, inny przykład L. R., który gra w seniorach od roku przebywa za granicą. Dalej trenerzy nasi trenerzy albo pracują w gminie Knyszyn albo mieszkają w gminie Knyszyn a w Podlasiaku jeden trener jest z Goniądza, drugi trener P. K. prywatnie zięć P. C. pochodzi z Krypna trzeci pan S., który jeszcze nie ma umowy chce zarabiać w granicach 2 tys. zł.

r. K. Oświecińska – trzech trenerów do Podlasiaka na 50 osób czy to nie jest za dużo.

P. R. Z. – tutaj pan S. przedstawił 4 drużyny: senior, trampkarz, orlik i drużyna U-10 tylko ta drużyna u-10 to jest Tymbark i do Tymbarku startują już szkoły i ta drużyna to jest tylko taka fikcyjna te dzieci są w grupie orlik to są dodatkowe zajęcia to jest trzecia drużyna. Kadra szkoleniowa chodzi o P. D. S. to jest mój bardzo dobry kolega i bardzo dobry trener dzwoniłem do niego wczoraj i mówił, coś takiego że ja nie powiedziałem że będę trenerem owszem dzwonił prezes ale wczoraj jeździłem do innego klubu na rozmowę o pracę i tam ma do końca tygodnia dać odpowiedź a tutaj jest napisane, że pan D. S. będzie trenował seniorów i grupę młodzika.

P. A. M. – problem nie został rozwiązany my zostaliśmy dalej na lodzie bez pomocy gminy, ale my nie rozwiążemy tego klubu będziemy dalej z rodzicami to prowadzić.

P. A. T. – zgłosiłem się na ochotnika do komisji konkursowej, która miał dzielić pieniądze gminne na upowszechnianie kultury fizycznej i sportu na terenie gminy Knyszyn, bardzo dużo się zmieniło od momentu ogłoszenia konkursu do dzisiejszego dnia ja jako członek komisji formalnie składam taki wniosek żeby te oferty jeszcze raz przejrzeć, rozwiązać umowę chyba że nie została jeszcze podpisana, żeby jeszcze raz tej sprawie i tej sytuacji się przyjrzeć bo naszym zdaniem mam na myśli też członków komisji nie wszystkich ale było to że najbardziej byłoby sprawiedliwe żeby te pieniądze były podzielone w jakiś sposób żeby usatysfakcjonować wszystkie strony taki jest mój formalny wniosek jako członka komisji.

P. A. M. – może ja jedno zdanie powiem na temat trenowania w Podlasiaku wygląda to tak, że jeśli pieniądze gminne się kończą treningi się kończą u nas te treningi trwały od września do 20 grudnia i od 7 stycznia znowu dzieci trenują przychodzą do mnie dzieci z Podlasiak i pytają kiedy będą treningi. Podlasiak żyje z pieniędzy gminnych my pozyskujemy głównie z zewnątrz.

r. M. Pawlik – panie Burmistrzu wszystkie dzieci są nasze wspomóżmy tego Jastrzębia i Podlasiaka niech oni w końcu dojdą do porozumienia bo dzieci cierpią na tym, dorośli się kłócą a dzieci cierpią. Ja myślę, ze dobrze byłoby wspomóc i tego Jastrzębia.

P. S. C. Prezes UKS Podlasiak - zacznę od zawodników zgłoszonych w PZPN to nie jest żadna tajemnica można się zwrócić do związku i związek wydrukuje ile zawodników jest zgłoszonych w danej drużynie ile jest drużyn zgłoszonych w danym klubie takie dane można uzyskać. Jeżeli chodzi o powtarzające się nazwiska w drużynie U-10 to faktycznie są rozgrywki PZPN-u ale o puchar Tymbarka tylko rocznik 2005 i młodsi. To ja pisałem pismo do dyrektora szkoły i mam te pisma o przyznanie jeszcze dwóch godzin lekcyjnych i Pan Burmistrz zwiększył jeszcze o dwie godziny lekcyjne dla pana K. W sierpniu 2015 r. spotkałem się z trenerami i zarządem jakie drużyny zgłaszamy ustaliliśmy że nie będziemy zgłaszali drużyny żaków tylko będą rozgrywane turnieje no i przyszedł wrzesień mój trener zgłosił drużynę U-10 o puchar Tymbarka no i chciałem zgłosić tych żaczków zwróciłem się do P. K. żeby zrobił listę, ale pan odmówił ja nie mam wpływu na P. K. bo jego zatrudnia dyrektor szkoły. Pan powiedział, że coś tam nie zostało Panu zapłacone jeżeli jest zawarta umowa zlecenie i potem za każdy miesiąc się wystawiane rachunki i zleceniodawca podpisze, że wszystko zostało wykonane w porządku nie robi się żadnej łaski i się wypłaca a jeżeli zleceniodawca odmawia podpisu bo ta osoba nie wywiązała się z danych obowiązków nie podpisuje i tego się nie wypłaca.

P. R. Z. – nawiązując do tego co pana S. mówił o zgłoszonych zawodnikach to proszę A. wstań i powiedz jak byłeś zgłoszony.

Wstał A. i powiedział - zostałem zgłoszony chociaż leżałem w szpitalu, nie złożyłem żadnego podpisu, praktycznie pół roku w łóżku a byłem zgłoszonym piłkarzem że niby grałem.

Kontynuując P. R. Z. - następna rzecz czy wywiązałem się z tej umowy czy nie w umowie zleceniu miałem przeprowadzić dwa razy w tygodniu treningi wywiązałem się z tej umowy do 15 listopada. Mało tego do 15 czy 20 grudnia spotykałem się z chłopakami czyli miesiąc po, ale p. prezes i te osoby które podpisały ze mną umowy podpisały zażądały żebym zabrał od chłopaków dresy bo mi inaczej nie wypłaca wynagrodzenia ja w umowie nie ma czegoś takiego. Ja bym chciał żebyście państwo wiedzieli, że każdy zawodnik, który odchodzi do Moniek to pan S. chce za niego 1200 zł wy tego nie widzicie gdzie te pieniądze są.

Przewodnicząca - skoro płacą to musza mieć pokwitowanie niech pan dostarczy do Urzędu takie jedno pokwitowanie że zapłacili za zawodnika z Podlasiaka i my tj. komisja rewizyjna to sprawdzi. Tak jak pan informowałam na ostatniej sesji Komisja Rewizyjna na najbliższym posiedzeniu zajmie się analizą wydatków związanych z realizacją zadań publicznych z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu za 2015 r.

P. A. M. – my chcemy aby radni wiedzieli, po co wstał UKS Jastrząb to Burmistrz zaproponował nam stwórzcie nowe stowarzyszenie ja wam pomogę i gmina pomoże i taką mamy pomoc.

P. D. Czerepko – sołtys Knyszyn-Zamek jako członek poprzedniej komisji rewizyjnej chciałam powiedzieć, że w pana aktach żadna komisja rewizyjna nie dojdzie na co konkretnie wydatkowane są pieniądze. Ja była u pana w Zarządzie tylko dwa tygodnie chciałam żeby pana dokumenty przejrzała osoba z zewnątrz z Moniek i ta osoba stwierdziła, że tam jest taki bałagan że nikt nie dojdzie do niczego. Wątpię żeby ktoś rozwikła na co idą pieniądze w klubie Podlasiak Knyszyn.

P. S. C. trudno tego słuchać będzie komisja rewizyjna będzie można sprawdzić każdą fakturę, nie ma nic do ukrycia.

r. K. Oświecińska chciała to skorygować proszę mi powiedzieć dokładnie ile osób gra faktycznie w „Podlasiaku” a ile w „Jastrzębiu”.

P. A. M- w Jastrzębiu jest 44 chłopaków i 12 dziewczynek łącznie 66 osób, a w Podlasiaku jak liczyłam z Knyszyna jest 32 osoby.

P. S. C.- z Podlasiaka jest zgłoszonych 90 osób.    

Kontynuując r. K. Oświecińska skoro tutaj w widzę, że w Jastrzębiu jest 66 osób w Podlasiaku wg listy 49 osób a wszystkie pieniądze otrzymał Podlasiak to może te pieniądze podzielić po połowie i nie będzie problemu.

P. S. C. z tego, co widzę w UKS Jastrząb jest około 20 zawodników grających zgłoszonych do PZPN.

P. M. B. – mieszkaniec Knyszyna proponuje żeby pan C. złożył rezygnację z Przewodniczącego i wówczas połączyć oba kluby razem.  

r. I. Płaszczyk – panie C., co z podpisami które są a ich być nie powinno, dwie osoby mówią że podpisów nie składał.

P. S. C. – do związku nie zgłosi się zawodnika jeżeli deklaracji nie podpisze rodzic albo zawodnik jak ma 18 lat.

Przewodnicząca zwróciła się Burmistrza o zajęcie stanowiska bo ta dyskusja do niczego nie doprowadzi.

P. J. Chmielewski – Burmistrz Knyszyna rozwiązanie przed chwilą padło połączyć dwa kluby, nie mamy tle środków żeby utrzymać dwa kluby.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza czuję się odpowiedzialnym bo byłem przewodniczącym tej komisji - 42 tys. zł jest zapewnionych w budżecie na upowszechnianie i promocję sportu a nie tylko prowadzenie drużyn a więc sport masowy, imprezy masowe. Aby przyznać te 42 tys. zł został ogłoszony konkurs ofert komisja była od tego żeby ocenić oferty i wybrać najlepszą ofertę tam nie było mowy o podziale pieniędzy. Jeżeli teraz ktoś z państwa jest w posiadaniu informacji, że wśród dokumentów złożonych w tych ofertach były dokumenty nieprawdziwe sfałszowane powinien złożyć do Urzędu informację o tym ponieważ mówienie nieprawdy, składanie fałszywych oświadczeń w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub też w celu zmuszenia innej osoby do dysponowanie środkami finansowymi niezgodnie z prawem jest przestępstwem dlatego takim wyjściem byłoby złożenie pisemnego wniosku o unieważnienie postępowania. Natomiast tutaj sporo jest informacji związanych z działalnością, które wykraczaj poza nadzór gminy jeżeli koszty funkcjonowania klubu to 60 tys. zł to Podlasiak ma się rozliczyć tylko z kwoty 42 tys. zł tj. przyznanej dotacji, co nie oznacza że nie musi się rozliczyć z pozostałej kwoty od tego jest komisja rewizyjna klubu jeżeli to również za mało nad tym jest nadzór starosty, który nadzoruje wszystkie stowarzyszenia działające na terenie powiatu, Starosta w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości ma prawo ingerować. Taka kłótnia między dorosłymi, która się tutaj obywa odbija się na dzieciach. Połączenie obu klubów byłoby najlepszym rozwiązaniem służącym dzieciom.

P. R. Z. – ma pan w stu procentach rację żeby to połączyć w jedno. Czy gmina zatrudnia pana Ł. S.

P. J. Chmielewski Burmistrz Knyszyna – jeszcze nie zatrudniamy.

P. A. M. w tamtym roku było trzech trenerów zatrudnionych przez gminę. P. R. wiosną, później P. K. był zatrudniony i P. K. dostał dwie godziny ze szkoły, ale już na jesieni nie było pieniędzy, nasze dzieci nie zostały zgłoszone do młodzika nie wiem o co tutaj chodzi.

Przewodnicząca – zwrócił się do Burmistrza musi pan rozwiązać ten konflikt, za tą kwotę 42 tys. zł sportem masowym mają być objęte wszystkie dzieci zróbcie coś żeby trenerzy dogadali się miedzy sobą.

P. A. M. – nam chodzi o zatrudnienie trenerów, z innymi wydatkami jakoś damy radę.      

Przewodnicząca – komisja zbada sprawę w planie pracy jest to ujęta. O ile pan Panie Z. wie coś na temat niewłaściwie wydatkowanych pieniędzy to wszystkie posiedzenia komisji taka jak sesją są otwarte można przyjść i posłuchać można wskazać że to nie było wydatkowane tak jak trzeba wtedy o ile doszło do przestępstwa i ktoś przywłaszczył te pieniądze i o ile ja będę w posiadaniu takich informacji i przewodniczący Komisji Rewizyjnej zawiadomi mnie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa to moim obowiązkiem jest zawiadomić odpowiednie organy.

P. R. Z.– chcę zwrócić uwagę tej komisji widząc sprawozdanie za 2014 r. , które pokazałem rodzicom, zawodnikom były np.: zwroty za buty ktoś kupił buty za 1000 zł zwrot jest 150 zł podjęta była faktura na 1000 zł tego jest multum.

P. J. Chmielewski – Burmistrz Knyszyna z budżetu gminy został przeznaczona kwota 42 tys. zł. na upowszechnianie sportu masowego w wyniku postępowania konkursowego został wyłoniony wykonawca tego zadania, umowa z UKS Podlasiak został podpisana, o ile zaszły jakieś okoliczności dające podstawy do unieważnienia postępowania proszę o tym zawiadomić.

P. K. Chowański – Zastępca Burmistrza proponuję dwa rozwiązania pierwsze to te o którym wspomniał Burmistrz natomiast drugie spotkanie zarządu obu klubów celem połączenia.

P. A. T. – od 2010 roku byłem Wiceprezesem UKS Podlasiak przez ponad trzy lata. Podział obowiązków był taki że pan S. zajmował się zawodnikami ja boiskiem robiłem to wszystko myślę, że sumiennie, starannie po sytuacji która miała miejsce na wiosnę chodzi o podejrzenie malwersacji ja się o nic nie martwię i nie boję zrezygnowałem z członkostwa w klubie, ale mam do tego klubu wielki sentyment mój syn dalej w nim gra podobnie sentyment do Jastrzębia syn będzie decydował gdzie będzie grał. Po tym wszystkim co mnie spotkało na wiosnę i w lipcu zrezygnowałem z tego – dziękuje panie Burmistrzu tak miało widocznie być, zwracam się do pana S. chyba czas ustąpić.

Przewodnicząca zamknęła dyskusję. Następnie zaproponowała przyjęcie następującego wniosku zobowiązanie Burmistrza do zorganizowania spotkania Zarządów obu klubów tj. UKS Podlasiak i UKS Jastrząb celem wyjaśnienia i załagodzenia zaistniałych nieporozumień.

W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem wniosku głosowało 13 radnych. Przewodnicząca zamknęła punkt 8 porządku obrad.

 Do pkt. 9

Przewodnicząca otworzyła punkt 9 porządku obrad. Do protokołu z XII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie uwag nie wniesiono. W zarządzonym głosowaniu jawnym za przyjęciem protokołu z XII sesji głosowało 13 radnych. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Rada przyjęła protokół z XII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie. Przewodnicząca zamknęła punkt 9 porządku obrad.


Do pkt. 10

Z uwagi na wyczerpanie treści porządku obrad, Przewodnicząca zakończył obrady XIII sesji Rady Miejskiej w Knyszynie.            

 

Protokółował

Andrzej Kudzinowski                                              

Przewodniczący Rady Miejskiej                                                                                                                     

   Irena Wysocka                                  

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Knyszyn

Wytwarzający/odpowiadający: Kudzinowski Andrzej

Data wytworzenia: 2016-01-28

Wprowadzający: Urszula Marta Puławska

Data modyfikacji: 2017-02-14

Opublikował: Urszula Marta Puławska

Data publikacji: 2017-02-14