Zadanie „Prace konserwatorskie wypraw malarskich ścian nawy głównej oraz stolarki zabytkowego sklepienia kościoła pw. św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie”,
Knyszyn, dnia 25.09.2024 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Na wykonanie zadania pn. „Prace konserwatorskie wypraw malarskich ścian nawy głównej oraz stolarki zabytkowego sklepienia kościoła pw. św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie”, które uzyskało dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych, Promesa wstępna dofinansowania inwestycji Nr Edycja2RPOZ/2023/5428/PolskiLad z dnia 04.10.2023 r. wystawiona na Wnioskodawcę, Gminę Knyszyn.
W celu realizacji inwestycji Rada Miejska w Knyszynie podjęła w dniu 20.09.2024 r. Uchwałę Nr V/25/24 w sprawie udzielenia dotacji celowej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie
Zamawiający (Beneficjent dotacji):
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie
ul. Kościelna 3
19-120 Knyszyn
NIP: 5461110686
REGON: 040042183
I. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac konserwatorskich i robót budowlanych przy realizacji zadania pn. „Prace konserwatorskie wypraw malarskich ścian nawy głównej oraz stolarki zabytkowego sklepienia kościoła pw. św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie”.
2. Zakres prac obejmuje:
1) Wykonanie prac konserwatorskich przy więźbie dachowej oraz wykonanie oświetlenia poddasza;
2) Prace przy sklepieniu kościoła polegające m.in. na oczyszczeniu powierzchni sklepienia, wymianie drewnianych elementów, usunięciu nawarstwień farb, uzupełnieniu ubytków warstwy malarskiej, sklejeniu pęknięć oraz odnowieniu pierwotnej warstwy malarskiej;
3) Usunięcie przemalowań z późniejszych okresów historycznych, usunięcie osypujących się i popękanych warstw tynku oraz renowację odsłoniętych partii ze ścian nawy głównej z wykonaniem dodatkowych czynności koniecznych do wykonania tego rodzaju prac.
4) W ramach zamówienia Wykonawca powinien wykonać tablicę z informacją o dofinansowaniu zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z wytycznymi zawartymi w § 12 Załącznika do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Szczegółowy zakres robót określa:
1) Pozwolenie Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (zwanego dalej PWKZ) znak: Z-I.5142.150.2023.PW z dnia 30.11.2023 r. na prowadzenie prac konserwatorskich polegających na oczyszczeniu z przemalowań i konserwacji, z zachowaniem oryginalnej polichromii, stropu w kościele;
2) Program prac konserwatorskich drewnianego stropu nawy głównej kościoła;
3) Pozwolenie PWKZ znak: Z-I.5142.91.2024.PW z dnia 13.08.2024 r. na prowadzenie prac konserwatorskich we wnętrzu kościoła p.w. św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie, zgodnie z programem prac konserwatorskich;
4) Pozwolenie PWKZ znak: Z-I.5142.93.2024.PW z dnia 30.08.2024 r. na prowadzenie robót budowlanych;
5) Decyzja Starosty Monieckiego Nr 215/2024, Znak ASI.6740.220.2024 z dnia 12.09.2024;
6) Projekt budowlany (z wyłączeniem prac związanych z wymianą pokrycia dachowego);
7) Projekt techniczno- wykonawczy - instalacje elektryczne
8) Przedmiar robót
9) Przedmiar robót – instalacje elektryczne
10) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót elektrycznych
4. Wszelkie zmiany w projekcie i w trakcie realizacji prac należy niezwłocznie skonsultować z PWKZ.
5. Rozwiązania równoważne:
1) W każdym przypadku użycia w opisie Przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
2) W przypadku użycia w dokumentacji odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w przedmiarze towarzyszy wyraz „lub równoważne".
3) W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie przyjętych rozwiązań.
4) Użycie w przedmiarze etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety.
5) Jeżeli w opisie Przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową.
6. Kod CPV:
45212361-4 Roboty budowlane w zakresie kościołów
II. Osoba wyznaczona do kontaktu z Wykonawcami:
ks. Andrzej Sadowski
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie
tel. 85 716 70 15, kom. 603 128 052
jagodakonopko98@gmail.com
III. Warunki zamówienia:
1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie do dnia 31 października 2026 r., w tym:
1) I etap do dnia 31 października 2025 r.
2) II etap do dnia 31 października 2026 r.
2. Okres gwarancji: Oferent, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji na wykonane prace na okres 60 miesięcy.
3. Zamawiający informuje, że zamówienie objęte jest dofinansowaniem ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Przed wypłatą środków z dofinansowania Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Gmina Knyszyn wypłaci Beneficjentowi dotacji – Zamawiającemu udział własny na podstawie faktury częściowej.
4. Wypłata dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na podstawie promesy nastąpi w dwóch transzach, każdorazowo po odbiorze określonego etapu prac w ramach realizacji zadania inwestycyjnego, w terminie 30 dni od dnia dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT, po zakończeniu określonego etapu prac:
1) pierwsza transza obejmująca:
a) środki z budżetu Gminy,
b) środki z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w wysokości nie wyższej niż 50% kwoty przyznanego w formie Promesy dofinansowania
2) druga transza z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w wysokości pozostałej do zapłaty kwoty przyznanego w formie Promesy dofinansowania, stanowiąca nie więcej niż 50% kwoty wynagrodzenia.
5. Zamawiający zastrzega zmianę sposobu płatności w przypadku gdy kwota wynagrodzenia Wykonawcy przewyższać będzie kwotę dotacji udzielonej przez Gminę Knyszyn.
IV. Warunki udziału w postępowaniu:
1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca podpisze stosowne oświadczenie w „Formularzu oferty”, stanowiącym załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
2. Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada doświadczenie, tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie minimum 1 inwestycję w obiekcie objętych nadzorem konserwatorskim polegającą na wykonaniu prac konserwatorskich, robót budowlanych przy zabytku, których wartość wynosi minimum 1.000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych). Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca dołączy do oferty wypełniony i podpisany „Wykaz robót” (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego) wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie.
3. Potencjał techniczny:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują potencjałem technicznym, zapewniającym prawidłowe wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca podpisze stosowne oświadczenie w „Formularzu oferty” stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
4. Osoby zdolne do wykonania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do prawidłowego wykonania zamówienia, w tym wymogami wynikającymi z pozwoleń PWKZ. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił do kierowania robotami w ramach zamówienia osobę, która posiada kwalifikacje o których mowa w art. 37a ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca dołączy do oferty wypełniony i podpisany „Wykaz osób” (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego)
5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej prawidłowe wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca podpisze stosowne oświadczenie w „Formularzu oferty”, stanowiącym załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
V. Obowiązek dokonania wizji lokalnej
1. Zamawiający przewiduje obowiązek dokonania przez Wykonawcę wizji lokalnej w celu sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem Przedmiotu zamówienia.
2. W celu omówienia terminu wizji lokalnej należy kontaktować się z Zamawiającym telefonicznie.
3. Potwierdzeniem dokonania wizji lokalnej będzie Oświadczenie podpisane przez osoby reprezentujące Wykonawcę oraz Zamawiającego. Wzór Oświadczenia stanowi Załącznik nr 4. Oświadczenie będzie sporządzone w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla Zamawiającego i Wykonawcy i dołączone do oferty.
4. Koszty Wykonawcy związane z udziałem w wizji lokalnej poniesie Wykonawca.
5. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli została złożona bez odbycia wizji lokalnej.
VI. Kryteria oceny ofert
Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów oceny:
Cena ofertowa za całość zamówienia – 100%
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru.
VII. Tryb zamówienia
1. Zamówienie udzielane jest w trybie Zapytania ofertowego.
2. Niniejsze Zapytanie ofertowe zamieszczono na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Knyszyn: https://bip-umknyszyn.wrotapodlasia.pl oraz stronie internetowej Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie: http://www.knyszyn.archibial.pl/
3. Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 t.j.). Jest prowadzone w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn.
5. W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający może modyfikować lub uzupełnić treść Zapytania ofertowego.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do jednorazowego wezwania Wykonawcy do uzupełnienia oferty, a także prawo do wystąpienia o wyjaśnienia treści złożonej oferty.
7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, ani ofert wariantowych.
8. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego Zapytania ofertowego oraz warunków umowy, której wzór stanowi Załącznik 3 do Zapytania ofertowego.
9. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
10. Okres związania ofertą: oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
VIII. Sposób oraz termin złożenia ofert:
1. Cena podana w ofercie musi obejmować wykonanie całości zamówienia.
2. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej (papierowej) - przesłać za pośrednictwem poczty, kuriera lub dostarczyć osobiście/przez posłańca na adres Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie, ul. Kościelna 3, 19-120 Knyszyn w terminie do dnia 28 października 2024 r. do godz. 15.00, z zastrzeżeniem, że decyduje data wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data nadania przesyłki. Oferta powinna być umieszczona w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Zamawiającego oraz oznaczona dopiskiem „Oferta na Prace konserwatorskie wypraw malarskich ścian nawy głównej oraz stolarki zabytkowego sklepienia kościoła pw. św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie. Nie otwierać przed dniem 28 października 2024 r. godz. 15.00”. Otwarcie ofert nastąpi 29 października 2024 r. w siedzibie Zamawiającego.
3. Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania ofertowego.
4. Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty „Wykaz robót” (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego) wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie.
5. Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty „Oświadczenie o przeprowadzeniu wizji lokalnej” (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego).
6. Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty „Wykaz osób” (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego).
7. Osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy musi być upoważniona do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku, jeśli prawo do reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEIDG albo KRS, wymagane jest załączenie w oryginale pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Jeżeli osoba podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienia do podpisania. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale. Oferta do której nie dołączono pełnomocnictwa będzie uznana za nieważną.
8. Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu. Zamawiający nie ma obowiązku wezwania oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.
9. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby upoważnione.
IX. Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwane dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1. Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2. dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia;
3. odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania;
4. dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych;
5. obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących służy realizacji procesu wyłonienia Wykonawcy na wskazane zadanie w związku z realizacją umowy o dofinansowanie projektu pn. „Prace konserwatorskie wypraw malarskich ścian nawy głównej oraz stolarki zabytkowego sklepienia kościoła pw. św. Jana Apostoła i Ewangelisty w Knyszynie” w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
6. Wykonawca posiada:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Wytycznymi horyzontalnymi oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO;
7. Wykonawcy nie przysługuje:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
X. Załączniki:
1. Formularz oferty
2. Wykaz robót
3. Wzór umowy
4. Oświadczenie o przeprowadzeniu wizji lokalnej
5. Wykaz osób
6. Pozwolenie Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak: Z-I.5142.150.2023.PW z dnia 30.11.2023 r. na prowadzenie prac konserwatorskich polegających na oczyszczeniu z przemalowań i konserwacji, z zachowaniem oryginalnej polichromii, stropu w kościele
7. Program prac konserwatorskich drewnianego stropu nawy głównej kościoła
8. Pozwolenie Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak: Z-I.5142.91.2024.PW z dnia 13.08.2024 r. na prowadzenie prac konserwatorskich we wnętrzu kościoła
9. Pozwolenie Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak: Z-I.5142.93.2024.PW z dnia 30.08.2024 r. na prowadzenie robót budowlanych
10. Decyzja Starosty Monieckiego Nr 215/2024, Znak ASI.6740.220.2024 z dnia 12.09.2024
11. Projekt budowlany (z wyłączeniem prac związanych z wymianą pokrycia dachowego)
12. Projekt techniczno- wykonawczy - instalacje elektryczne
13. Przedmiar robót
14. Przedmiar robót – instalacje elektryczne
15. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót elektrycznych
Metryka strony